BibTex RIS Cite

Deniz Eğitimde Bireysel Farklılıklar

Year 2009, Volume: 5 Issue: 2, 316 - 321, 14.01.2013

Abstract

İlk baskısı 2004 yılında okuyucusuyla buluşan Eğitimde Bireysel Farklılıklar 
(2. Baskı) kitabı farklı yazarlar tarafından ele alınan 11 bölümden oluşmaktadır. İlk 
bölüm bir giriş bölümü niteliğinde olup “Bireysel Farklılıklar ve Eğitime 
Yansımaları” başlığını taşımaktadır. Diğer 10 bölüm ise ‘Zekâ ve Yetenekler, İlgiler, 
Öğrenme Biçimi, Önbilgi, Öğrenmede Güdülenme, İçedönük ve Dışadönük Kişilik 
Yapısı, Denetim Odağı, Epistemolojik İnançlar, Öz Yeterlik İnançları ve Cinsiyet' 
gibi bireysel farklılık alanlarını kapsamlı biçimde ele almaktadır.

References

  • Bayramkaya, E., Toros, E. ve Özge, C. (2005). Ergenlerde sosyal fobi ile depresyon, öz kavram, sigara alışkanlığı arasındaki ilişki. Klinik Psikofarmakoloji Bülteni, 15(4), 165–173.
  • Hunter, D. R. (2002). Development of an Aviation Safety Locus of Control Scale. Aviation, Space and Environmental Medicine, 00 (0).
  • Izgar, H. ve Dilmaç, B. (2008). Yönetici adayı öğretmenlerin özyeterlik ve epistemolojik inançlarının incelenmesi. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 20, 437–47.
  • Kelecioğlu, H. (1992). Güdülenme. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 7, 175–181.
  • Rautopuro, J. & Vaisanen, P. (2003). “I did it my way…”. The impact of learning styles and strategies on students’ success in quantitative research methods in educational sciences. EDUCATION-LINE. Paper presented at the European Conference on Educational Research, University of Hamburg, 17–20 September 2003. Available at http://www.leeds.ac.uk/educol/documents/00003164.htm
  • Uysal, E. (2005). Devlet-Eflatun (Platon). İstanbul: Dergâh Yayınları. White, C. (1999). Expectations and emergent beliefs of self-instructed language learners. System. 27, 443-457.
  • Yazıcılar, Ö. ve Güven, B. (2009). The Effects of Learning Style Activities on Academic Achievement, Attitudes and Recall Level. Elementary Education Online, 8 (1), 9–23.
  • Yılmaz, M., Köseoğlu, P., Gerçek, C., ve Soran, H. (2004). Öğretmen öz-yeterlik inancı. Bilim ve Aklın aydınlığında eğitim dergisi, 5 (58).
Year 2009, Volume: 5 Issue: 2, 316 - 321, 14.01.2013

Abstract

References

  • Bayramkaya, E., Toros, E. ve Özge, C. (2005). Ergenlerde sosyal fobi ile depresyon, öz kavram, sigara alışkanlığı arasındaki ilişki. Klinik Psikofarmakoloji Bülteni, 15(4), 165–173.
  • Hunter, D. R. (2002). Development of an Aviation Safety Locus of Control Scale. Aviation, Space and Environmental Medicine, 00 (0).
  • Izgar, H. ve Dilmaç, B. (2008). Yönetici adayı öğretmenlerin özyeterlik ve epistemolojik inançlarının incelenmesi. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 20, 437–47.
  • Kelecioğlu, H. (1992). Güdülenme. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 7, 175–181.
  • Rautopuro, J. & Vaisanen, P. (2003). “I did it my way…”. The impact of learning styles and strategies on students’ success in quantitative research methods in educational sciences. EDUCATION-LINE. Paper presented at the European Conference on Educational Research, University of Hamburg, 17–20 September 2003. Available at http://www.leeds.ac.uk/educol/documents/00003164.htm
  • Uysal, E. (2005). Devlet-Eflatun (Platon). İstanbul: Dergâh Yayınları. White, C. (1999). Expectations and emergent beliefs of self-instructed language learners. System. 27, 443-457.
  • Yazıcılar, Ö. ve Güven, B. (2009). The Effects of Learning Style Activities on Academic Achievement, Attitudes and Recall Level. Elementary Education Online, 8 (1), 9–23.
  • Yılmaz, M., Köseoğlu, P., Gerçek, C., ve Soran, H. (2004). Öğretmen öz-yeterlik inancı. Bilim ve Aklın aydınlığında eğitim dergisi, 5 (58).
There are 8 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Makaleler
Authors

Ece Topkaya

Handan Çelik

Publication Date January 14, 2013
Submission Date December 14, 2012
Published in Issue Year 2009 Volume: 5 Issue: 2

Cite

APA Topkaya, E., & Çelik, H. (2013). Deniz Eğitimde Bireysel Farklılıklar. Eğitimde Kuram Ve Uygulama, 5(2), 316-321.