Abstract
Bu çalışmanın temel amacı, öğrenci ve öğretmenlerin, öğrencilerin Çanakkale Onsekiz Mart
Üniversitesinde haftada üç saat başlangıç seviyesinde aldıkları Zorunlu İngilizce Dersi sınavlarına
ilişkin algılamaları hakkında fikir sahibi olmaktır. Bu çalışma aynı zamanda başka üniversitelerde bu
dersi alan öğrenciler için daha iyi testlerin yapılandırılması ve uygulanması konusunda öneriler de
sunacaktır. Çalışmanın sonuçlarına göre öğrenci ve öğretmenler çoktan seçmeli testlere ek olarak
başka test tekniklerini de kullanmayı tercih etmektedirler. Sonuçlar aynı zamanda öğrencilerin farklı
seviyelerde olmasından dolayı, öğretmenlerin merkezi sınava ek olarak kendileri tarafından hazırlanan
testleri de kullanmaları gerektiğini ortaya koymaktadır. Özetle çalışma üniversitelerde öğrencilerin
başlangıç seviyesinde dil performansının ölçülebilmesi için neler yapıldığı, neler yapılıyor olduğu ve
neler yapılabileceği hususunda öğrenci ve okutman algılamalarını göstermektedir.