Öğrenciler soyut bir bilim olan matematiğe karşı
olumsuz tutumlar sergilemektedir. Bu sebeple matematik öğretiminde farklı
yöntem tekniklerin kullanımının başarıyı arttırıcı olabileceği söylenebilir.
Napier çubuklarının her birinde, 0’dan 9’a kadar olan rakamlardan birinin 1’den
9’a kadar katları vardır. Napier çubukları, toplama yardımıyla çarpma, çıkarma
yardımıyla bölme yapmada kullanılabilir. Bu çalışmada, çarpma işlemi
öğretiminde Napier çubukları kullanımının birleştirilmiş sınıflarda öğrenim
görmekte olan öğrencilerin akademik başarılarına etkisinin belirlenmesi
amaçlanmıştır. Çalışmanın, matematik öğretiminde yeni bir yöntemin tanıtması
ile literatüre katkı sağlayacağı düşünülmektedir. Bu araştırma deneme öncesi
desenlerden tek gruplu ön-test-son-test modeline göre hazırlanmıştır.
Çalışmaya, çarpma işlemi öğretiminde Napier çubukları kullanımının
birleştirilmiş sınıflarda öğrenim gören öğrencilerin akademik başarılarına
etkisini belirlemek amacı ile 2014-2015 eğitim-öğretim yılında Muğla ilinde bulunan
bir devlet okulunda birleştirilmiş sınıf olarak ikinci sınıf, üçüncü sınıf ve
dördüncü sınıflarda öğrenim gören altı kız, beş erkek öğrenci olmak üzere 11
öğrenci katılmıştır. Araştırma verilerinden elde edilen bulgulara göre
öğrencilerin ön-test ve son-test puanları arasında istatistiksel olarak anlamlı
bir farklılık olduğu görülmektedir. Öğrencilerin ön-test puanlarının
ortalamaları 36.09, son-test puanlarının ortalamaları 76.45 olarak
belirlenmiştir. Araştırma sonucunda, elde edilen bulgulara göre çarpma işlemi
öğretiminde Napier çubukları kullanımının birleştirilmiş sınıflarda öğrenim
görmekte olan öğrencilerin akademik başarılarını olumlu yönde etkilediği
söylenebilir.
The learners have a negative
perspective for math that is a pure science. Therefore, it can be said that
using different methods and techniques in math teaching can increase academic
success. On each Napier Stick, there are numbers from 0 to 9 and the multiples
of these numbers. Napier sticks can be used for multiplication with the help of
addition and these can be used for division with the help of subtraction. In
this study, it is aimed to reveal that the effects of Napier sticks on
learners’ academic success in multiplication teaching and the learners in this
study are in multi-grade classes. It is thought that this study can contribute
the literature as revealing a new teaching technique in math teaching. This
study is conducted as using a one-sample pre-posttest model. In this study, in
order to determine the effects of using Napier sticks in multiplication
teaching on learners’ academic success, 11 young learners who are the pupils of
2., 3., and 4. grades in multi-grade classes in a primary school in Mugla are
participated. As a result of the study, it is seen that there is a significant
difference on the results of pre-test and post-test. In the study, the mean
score of learners in pre-test is 36.09, the mean score of post-test is 76.45.
As a result of the study, it can be suggested that using Napier sticks in
multiplication teaching has a positive effect on learners who are thought in
multi-grade classes.
Subjects | Studies on Education |
---|---|
Journal Section | Article |
Authors | |
Publication Date | August 30, 2017 |
Submission Date | September 8, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 3 Issue: 2 |
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.