Bu araştırmanın temel
amacı, Coğrafya öğretmenlerinin Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi (TPAB)
hakkındaki düşüncelerini ve bunu kullanma durumlarını belirlemektir. Coğrafya
öğretmenlerinin teknolojik gelişmeleri ve yenilikleri derslerine konu alanı ve
pedagoji bilgilerini ekleyerek nasıl ve ne derece entegre ettikleri, Coğrafya
derslerinde teknolojinin daha çok hangi amaçla kullanıldığı, öğretmenlerin bu
araçları kullanabilirlik durumları, teknolojinin dersin kazanımları
doğrultusunda ne derece fayda sağladığı üzerinde durulmuştur. Çalışmaya, 2015-2016 eğitim öğretim yılında
Karabük il merkezi ve ilçelerinde görev yapmakta olan toplam 42 Coğrafya
öğretmeni katılmıştır. Veri toplama aracı olarak, mevcut araştırma kapsamında
geliştirilen yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Çalışma sonucunda öğretmenler
genel olarak, günlük hayatlarında ve okul ortamında teknolojiyi kullanmakla
birlikte, teknolojinin coğrafya dersleri için gerekli olduğunu ve öğrencilerin
öğrenmelerinde kolaylıklar sağladığını dolayısıyla derslerde teknolojiyi
kullandıklarını belirtmişlerdir. Özellikle görsel konuların anlatımında
projeksiyon cihazlarından yararlandıklarını, çeşitli doküman hazırlarken ve
paylaşırken, konular ile ilgili video izletirken teknolojiyi kullandıklarını
belirtmişlerdir. Öğretmenlerin büyük bir kısmı teknolojik alt yapı
yetersizliği, cihazların kullanımı konusunda bilgilerinin yetersizliği ve teknolojinin
gelişim hızına ayak uyduramama gibi güçlüklerden bahsetmişlerdir. Öğretmenler
coğrafya derslerini teknoloji ile zenginleştirmek için öğretmen ve öğrencinin
istekli, araştırmacı ve meraklı olması gerektiğini belirtmişlerdir. Öğretmenler
en fazla akıllı tahta, projeksiyon cihazı ve tableti kullandıklarını ifade
etmişlerdir. Sonuç olarak gelişen ve değişen eğitim teknolojileri göz önünde
bulundurulduğunda öğretmenlerin bunlardan uzak kalıyor olması düşünülemez.
Bilgi ve teknoloji çağında yetişen bireylerin eğitim ortamında bundan uzak
kalması onların eğitim hayatından verim almamalarına neden olabilir.
Dolayısıyla bu açıdan bakıldığında, ister meslek hayatına yeni başlamış bir
öğretmen, ister yıllardır meslek hayatına devam eden bir öğretmen olsun eğitim
ortamında kendini güncel tutması gerekmektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Article |
Authors | |
Publication Date | August 30, 2018 |
Submission Date | February 16, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 4 Issue: 2 |
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.