Research Article
BibTex RIS Cite

The Effect of Flipped Learning on the Attitude of Social Studies Pre-service Teachers Toward Constructivism

Year 2019, Volume: 5 Issue: 2, 239 - 249, 05.08.2019

Abstract

The general aim of this study is to investigate
the effect of flipped learning on Social studies pre-service teachers’
attitudes toward constructivism. In this study, quasi experimental design of
quantitative methods with pre-test and post-test control group were used.
During application of the study, control and experiment groups were structured
and process was planned with experiment group by considering flipped learning
principles. While in the control group, the same content was handled with
traditional methods. This study was conducted in public university in Aegean
region of Turkey with total 74 senior social studies pre-service teachers. In
order to determine the attitudes of pre-service teachers toward constructivism,
‘constructivist approach attitude scale’ developed by Evrekli, İnel, Balım and
Kesercioğlu (2009) was used. The five point likert type scale contains 19 items
with positive and negative attitudes. The statistical pocket software was used
to analyze the data. Then, descriptive analyses such as arithmetic mean and
standard deviation and t test for independent groups were presented in tables.
As a result of analyses, it could not be found any statistically meaningful
difference between the pre-test scores of control and experiment group pre-service
teachers from constructivist approach attitude scale. However, from post-test
results of the control and experiment group pre-service teachers, there was a
meaningful difference in favor of experiment group pre-service teachers. When
analyzed pre-test and post-test results of experiment group, a meaningful
difference was found in favor of post-test results. While comparing pre-test
and post-test results of control group, any meaningful difference could not be
found between them. According to these findings of the study, some suggestions
related to usage of flipped learning in different grade levels of social
studies teaching and also in different disciplines were done. 

References

  • Akdeniz, N. (2008). Altıncı sınıf sosyal bilgiler yeni ders programının uygulanmasında karşılaşılan güçlükler. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Selçuk Üniversitesi, Konya.
  • Akgül, N. İ. (2006). Sınıf öğretmenlerinin sosyal bilgiler öğretiminde kullandıkları yöntemler ve karşılaşılan sorunlar (Niğde ili örneği). (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Niğde Üniversitesi, Niğde.
  • Aksoy, H. H. (2003). Eğitim kurumlarında teknoloji kullanımı ve etkilerine ilişkin bir çözümleme. Eğitim Bilim Toplum Dergisi, 1(4), 4-23.
  • Alataş, F. (2008). İlköğretim programında 4. ve 5. sınıf sosyal bilgiler dersi öğretiminde karşılaşılan sorunlar. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Dokuz Eylül Üniversitesi, İzmir.
  • Arslantaş, S. (2006). 6. ve 7. sınıf sosyal bilgiler ders program uygulamalarında karşılaşılan sorunların öğretmen görüşleri açısından incelenmesi (Malatya ili örneği). (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Fırat Üniversitesi, Elazığ.
  • Aydın, B. (2016). Ters yüz sınıf modelinin akademik başarı, ödev/görev stres düzeyi ve öğrenme transferi üzerindeki etkisi. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Süleyman Demirel Üniversitesi, Isparta.
  • Aydın, B., ve Demirer, V. (2017). Ters Yüz Sınıf Modeli Çerçevesinde Gerçekleştirilmiş Çalışmalara Bir Bakış: İçerik Analizi. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, 7(1), 57-82.
  • Ayten, P. (2006). İlköğretim okullarında sosyal bilgiler dersini yürüten 4. ve 5. sınıf öğretmenlerinin sosyal bilgiler dersi öğretim programına ilişkin görüşleri. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Baepler, P., Walker, J. D., & Driessen, M. (2014). It's not about seat time: Blending, flipping, and efficiency in active learning classrooms. Computers & Education, 78, 227-236.
  • Bergmann, J., & Sams, A. (2012). Flip your classroom, reach every student in every class every day. Washington, DC: Eugene, OR: International Society for Technology in education (ISTE).
  • Büyüköztürk, Ş. (2012). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı (16. Baskı). Ankara: Pegem Akademi.
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E. K., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2013). Bilimsel araştırma yöntemleri (14. Baskı). Ankara: Pegem Akademi.
  • Christiansen Michael, A. (2014). Inverted teaching: applying a new pedagogy to a university organic chemistry class. J Chem Educ 91(11):1845–1850.
  • Clark, R. C., & Mayer, R. E. (2008). Learning by viewing versus learning by doing: Evidence‐based guidelines for principled learning environments. Performance Improvement, 47(9), 5-13.
  • Day, J. A., & Foley, J. D. (2006). Evaluating a web lecture intervention in a human–computer interaction course. IEEE Transactions on education, 49(4), 420-431.
  • Ekiz, D. (2003). Eğitimde Araştırma Yöntem ve Metotlarına Giriş: Nitel, Nicel ve Eleştirel Kuram Metodolojileri (1.Baskı). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Evrekli, E., İnel, D., Balım, A. G., ve Kesercioğlu, T. (2009). Fen öğretmen adaylarına yönelik yapılandırmacı yaklaşım tutum ölçeği: geçerlilik ve güvenirlik çalışması. Türk Fen Eğitimi Dergisi, 6(2), 134-152.
  • Gençer, B. G. (2015). Okullarda ters-yüz sınıf modelinin uygulanmasına yönelik bir vaka çalışması. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Bahçeşehir Üniversitesi, İstanbul.
  • Gönenç, S. ve Açıkalın, M.(2017). Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin Sosyal Bilgiler Öğretiminde Karşılaştıkları Sorunlar ve Bunlara Getirdikleri Çözüm Önerileri. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 7(1),21-41.
  • Görü Doğan, T. (2015). Sosyal medyanın öğrenme süreçlerinde kullanımı: ters-yüz edilmiş öğrenme yaklaşımına ilişkin öğrenen görüşleri. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 1(2), 24-48.
  • https://dictionary.cambridge.org/tr/s%C3%B6zl%C3%BCk/ingilizcet%C3%BCrk%C3%A7e/learning (01.03.2018 tarihinde erişilmiştir.)
  • Hung, H. T. (2015). Flipping the classroom for English language learners to foster active learning. Computer Assisted Language Learning, 28(1), 81-96.
  • Jensen, M. J. (2015). Flipped classes: Do instructors need to reinvent the wheel when it comes to course content?. age, 26, 1.
  • Jensen, J. L., Kummer, T. A., & Godoy, P. D. D. M. (2015). Improvements from a flipped classroom may simply be the fruits of active learning. CBE—Life Sciences Education, 14(1), ar5.
  • Kara, C. O., (2016). Ters Yüz Sınıf. Tıp Eğitimi Dünyası, 45, 12-26.
  • Karasar, N. (2006). Bilimsel Araştırma Yöntemi; Kavramlar, İlkeler, Teknikler ( 16.baskı). Ankara: Nobel Yayınları.
  • Koç Başaran, Y. (2017). Sosyal bilimlerde örnekleme kuramı. Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, 5(47), 480-495.
  • Kuş, Z., ve Çelikkaya, T. (2010). Sosyal bilgiler öğretimi için sosyal bilgiler öğretmenlerinin beklentileri. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(7), 69-91.
  • Moraros, J., Islam, A., Yu, S., Banow, R. & Schindelka, B. (2015). Flipping for success: evaluating the effectiveness of a novel teaching approach in a graduate level setting. BMC Med Educ. doi:10.1186/s12909-015-0317-2.
  • Network, F. L. (2014). The four pillars of FLIP. Flipped Learning Network.
  • Özdemir, A. (2016). Ortaokul matematik öğretiminde harmanlanmış öğrenme odaklı ters yüz sınıf modeli uygulaması. (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Öztürk, S. (2016). Programlama öğretimindeki ters yüz öğretim yönteminin öğrencilerin başarılarına, bilgisayara yönelik tutumuna ve kendi kendine öğrenme düzeylerine etkisi. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Ankara Üniversitesi, Ankara.
  • Polat, F. (2006). İlköğretim 7. Sınıf sosyal bilgiler öğretiminde öğretmenlerin kullandıkları yöntemler ve karşılaştıkları sorunlar (Afyonkarahisar örneği). (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Sağlam, D. (2016). Ters-yüz sınıf modelinin İngilizce dersinde öğrencilerin akademik başarılarına ve tutumlarına etkisi. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Bülent Ecevit Üniversitesi, Zonguldak.
  • Sfard, A. (2009, November). Moving Between Discourses: From Learning‐As‐Acquisition To Learning‐As‐Participation. In AIP Conference proceedings (Vol. 1179, No. 1, pp. 55-58). AIP.
  • Sletten, S. R. (2017). Investigating flipped learning: Student self-regulated learning, perceptions, and achievement in an introductory biology course. Journal of Science Education and Technology, 26(3), 347-358.
  • Tahiroğlu, M. (2006). İlköğretim okulları ikinci kademesinde sosyal bilgiler dersi öğretmenlerinin, sosyal bilgiler dersi öğretiminde karşılaştıkları güçlükler. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Selçuk Üniversitesi, Konya.
  • Tavşancıl, E. (2010). Tutumların ölçülmesi ve SPSS ile veri analizi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Turan, Z. (2015). Ters yüz sınıf yönteminin değerlendirilmesi ve akademik başarı, bilişsel yük ve motivasyona etkisinin incelenmesi. (Yayınlanmamış Doktora Tezi). Atatürk Üniversitesi, Erzurum.
  • Yavuz, M. (2016). Ortaöğretim düzeyinde ters yüz sınıf uygulamalarının akademik başarı üzerine etkisi ve öğrenci deneyimlerinin incelenmesi. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Atatürk Üniversitesi, Erzurum.
  • Yazıcı, A. İ. (2001). İlköğretim okulları birinci ve ikinci kademe sosyal bilgiler öğretiminin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Niğde Üniversitesi, Niğde.
  • Yeşiltaş, E. (2011). Sosyal Bilgiler Öğretiminde Kullanılabilecek Bilgisayar Yazılımları. R. Turan, A. M. Sünbül ve H. Akdağ, (Ed.), Sosyal bilgiler öğretiminde yeni yaklaşımlar-II içinde (203-216). Ankara: Pegem Akademi.
  • Yeşiltaş, E. (2010). Sosyal bilgiler öğretimine yönelik geliştirilen bilgisayar yazılımının akademik başarı ve tutuma etkisi. (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Yeşiltaş, E. ve Sönmez, Ö. F (2009). Sosyal Bilgiler Öğretiminde Bilgisayar Kullanımı ve Bilgisayar Tabanlı Materyal Geliştirme. R. Turan, A. M. Sünbül ve H. Akdağ, (Ed.), Sosyal bilgiler öğretiminde yeni yaklaşımlar-I içinde (387-413). Ankara: Pegem Akademi.
  • Yılmaz, K., ve Tepebaş, F. (2011). İlköğretim düzeyinde sosyal bilgiler eğitiminde karşılaşılan sorunlar: Mesleğine yeni başlayan sosyal bilgiler öğretmenlerinin görüşleri. Çankırı Karatekin Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2(1), 157-177.
  • Yükseköğretim Kurulu. (t.y.). Sosyal bilgiler öğretmenliği lisans programı. 11Mayıs2018tarihindehttp://www.yok.gov.tr/documents/10279/49665/sosyal_bilgiler.pdf/5b46fcf9-d79c-46dc-a8e5-9b944c99ec6a adresinden indirilmiştir.

Ters Yüz Öğrenmenin Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Yapılandırmacılığa Yönelik Tutumlarına Etkisi

Year 2019, Volume: 5 Issue: 2, 239 - 249, 05.08.2019

Abstract

Bu
çalışmanın genel amacı, ters yüz öğrenmenin Sosyal Bilgiler öğretmen
adaylarının yapılandırmacılığa yönelik tutumlarına etkisini incelemektir. Çalışmada
nicel yöntemlerden öntest-sontest kontrol gruplu yarı deneysel desen
kullanılmıştır. Uygulama aşamasında deney ve kontrol grupları oluşturulmuş,
deney grubunda ters yüz öğrenme ilkeleri dikkate alınarak süreç planlanmıştır.
Kontrol gruplarında ise aynı içerik geleneksel yönteme dayalı olarak ele
alınmıştır.



Araştırma Ege bölgesinde bulunan bir devlet üniversitesinde, 2016-2017 eğitim
öğretim yılında Sosyal Bilgiler öğretmenliği programında öğrenim gören toplam
74 dördüncü sınıf öğretmen adayının katılımı ile gerçekleştirilmiştir. Öğretmen
adaylarının yapılandırmacı yaklaşıma yönelik tutumlarını belirlemek amacıyla
Evrekli, İnel, Balım ve Kesercioğlu (2009) tarafından geliştirilen
Yapılandırmacı Yaklaşım Tutum Ölçeği kullanılmıştır. 19 maddeden oluşan ölçek
5’li likert türünde puanlanmakta olup, olumlu ve olumsuz tutum olmak üzere 2
boyuttan oluşmaktadır. Elde edilen verilerin analizinde istatistik paket
programı kullanılmıştır. Bu kapsamda aritmetik ortalama, standart sapma gibi
betimsel analizler ile bağımsız gruplar t testi kullanılarak sonuçlar
tablolaştırılmış ve sunulmuştur. Yapılan analizler sonucunda deney grubu ve
kontrol grubu öğretmen adaylarının yapılandırmacı yaklaşım tutum ölçeğinden
elde ettikleri öntest puanları arasından anlamlı bir farklılık olmadığı, deney
grubu ve kontrol grubu öğretmen adaylarının yapılandırmacı yaklaşım tutum
ölçeğinden elde ettikleri sontest puanları arasında ise deney grubu lehine
anlamlı bir farklılık olduğu, deney grubu öğretmen adaylarının yapılandırmacı
yaklaşım tutum ölçeğinden elde ettikleri öntest-sontest puanları arasında son
testler lehine anlamlı farklılık olduğu, kontrol grubunun öntest-sontest
puanları arasında ise anlamlı farklılık olmadığı tespit edilmiştir. Bu bulgular
doğrultusunda ters yüz öğrenmenin Sosyal Bilgiler öğretiminde farklı eğitim
basamaklarında kullanımının araştırılmasına ve yine farklı disiplinler
bağlamında kullanımına yönelik önerilerde bulunulmuştur.





References

  • Akdeniz, N. (2008). Altıncı sınıf sosyal bilgiler yeni ders programının uygulanmasında karşılaşılan güçlükler. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Selçuk Üniversitesi, Konya.
  • Akgül, N. İ. (2006). Sınıf öğretmenlerinin sosyal bilgiler öğretiminde kullandıkları yöntemler ve karşılaşılan sorunlar (Niğde ili örneği). (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Niğde Üniversitesi, Niğde.
  • Aksoy, H. H. (2003). Eğitim kurumlarında teknoloji kullanımı ve etkilerine ilişkin bir çözümleme. Eğitim Bilim Toplum Dergisi, 1(4), 4-23.
  • Alataş, F. (2008). İlköğretim programında 4. ve 5. sınıf sosyal bilgiler dersi öğretiminde karşılaşılan sorunlar. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Dokuz Eylül Üniversitesi, İzmir.
  • Arslantaş, S. (2006). 6. ve 7. sınıf sosyal bilgiler ders program uygulamalarında karşılaşılan sorunların öğretmen görüşleri açısından incelenmesi (Malatya ili örneği). (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Fırat Üniversitesi, Elazığ.
  • Aydın, B. (2016). Ters yüz sınıf modelinin akademik başarı, ödev/görev stres düzeyi ve öğrenme transferi üzerindeki etkisi. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Süleyman Demirel Üniversitesi, Isparta.
  • Aydın, B., ve Demirer, V. (2017). Ters Yüz Sınıf Modeli Çerçevesinde Gerçekleştirilmiş Çalışmalara Bir Bakış: İçerik Analizi. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, 7(1), 57-82.
  • Ayten, P. (2006). İlköğretim okullarında sosyal bilgiler dersini yürüten 4. ve 5. sınıf öğretmenlerinin sosyal bilgiler dersi öğretim programına ilişkin görüşleri. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Baepler, P., Walker, J. D., & Driessen, M. (2014). It's not about seat time: Blending, flipping, and efficiency in active learning classrooms. Computers & Education, 78, 227-236.
  • Bergmann, J., & Sams, A. (2012). Flip your classroom, reach every student in every class every day. Washington, DC: Eugene, OR: International Society for Technology in education (ISTE).
  • Büyüköztürk, Ş. (2012). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı (16. Baskı). Ankara: Pegem Akademi.
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E. K., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2013). Bilimsel araştırma yöntemleri (14. Baskı). Ankara: Pegem Akademi.
  • Christiansen Michael, A. (2014). Inverted teaching: applying a new pedagogy to a university organic chemistry class. J Chem Educ 91(11):1845–1850.
  • Clark, R. C., & Mayer, R. E. (2008). Learning by viewing versus learning by doing: Evidence‐based guidelines for principled learning environments. Performance Improvement, 47(9), 5-13.
  • Day, J. A., & Foley, J. D. (2006). Evaluating a web lecture intervention in a human–computer interaction course. IEEE Transactions on education, 49(4), 420-431.
  • Ekiz, D. (2003). Eğitimde Araştırma Yöntem ve Metotlarına Giriş: Nitel, Nicel ve Eleştirel Kuram Metodolojileri (1.Baskı). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Evrekli, E., İnel, D., Balım, A. G., ve Kesercioğlu, T. (2009). Fen öğretmen adaylarına yönelik yapılandırmacı yaklaşım tutum ölçeği: geçerlilik ve güvenirlik çalışması. Türk Fen Eğitimi Dergisi, 6(2), 134-152.
  • Gençer, B. G. (2015). Okullarda ters-yüz sınıf modelinin uygulanmasına yönelik bir vaka çalışması. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Bahçeşehir Üniversitesi, İstanbul.
  • Gönenç, S. ve Açıkalın, M.(2017). Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin Sosyal Bilgiler Öğretiminde Karşılaştıkları Sorunlar ve Bunlara Getirdikleri Çözüm Önerileri. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 7(1),21-41.
  • Görü Doğan, T. (2015). Sosyal medyanın öğrenme süreçlerinde kullanımı: ters-yüz edilmiş öğrenme yaklaşımına ilişkin öğrenen görüşleri. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 1(2), 24-48.
  • https://dictionary.cambridge.org/tr/s%C3%B6zl%C3%BCk/ingilizcet%C3%BCrk%C3%A7e/learning (01.03.2018 tarihinde erişilmiştir.)
  • Hung, H. T. (2015). Flipping the classroom for English language learners to foster active learning. Computer Assisted Language Learning, 28(1), 81-96.
  • Jensen, M. J. (2015). Flipped classes: Do instructors need to reinvent the wheel when it comes to course content?. age, 26, 1.
  • Jensen, J. L., Kummer, T. A., & Godoy, P. D. D. M. (2015). Improvements from a flipped classroom may simply be the fruits of active learning. CBE—Life Sciences Education, 14(1), ar5.
  • Kara, C. O., (2016). Ters Yüz Sınıf. Tıp Eğitimi Dünyası, 45, 12-26.
  • Karasar, N. (2006). Bilimsel Araştırma Yöntemi; Kavramlar, İlkeler, Teknikler ( 16.baskı). Ankara: Nobel Yayınları.
  • Koç Başaran, Y. (2017). Sosyal bilimlerde örnekleme kuramı. Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, 5(47), 480-495.
  • Kuş, Z., ve Çelikkaya, T. (2010). Sosyal bilgiler öğretimi için sosyal bilgiler öğretmenlerinin beklentileri. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(7), 69-91.
  • Moraros, J., Islam, A., Yu, S., Banow, R. & Schindelka, B. (2015). Flipping for success: evaluating the effectiveness of a novel teaching approach in a graduate level setting. BMC Med Educ. doi:10.1186/s12909-015-0317-2.
  • Network, F. L. (2014). The four pillars of FLIP. Flipped Learning Network.
  • Özdemir, A. (2016). Ortaokul matematik öğretiminde harmanlanmış öğrenme odaklı ters yüz sınıf modeli uygulaması. (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Öztürk, S. (2016). Programlama öğretimindeki ters yüz öğretim yönteminin öğrencilerin başarılarına, bilgisayara yönelik tutumuna ve kendi kendine öğrenme düzeylerine etkisi. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Ankara Üniversitesi, Ankara.
  • Polat, F. (2006). İlköğretim 7. Sınıf sosyal bilgiler öğretiminde öğretmenlerin kullandıkları yöntemler ve karşılaştıkları sorunlar (Afyonkarahisar örneği). (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Sağlam, D. (2016). Ters-yüz sınıf modelinin İngilizce dersinde öğrencilerin akademik başarılarına ve tutumlarına etkisi. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Bülent Ecevit Üniversitesi, Zonguldak.
  • Sfard, A. (2009, November). Moving Between Discourses: From Learning‐As‐Acquisition To Learning‐As‐Participation. In AIP Conference proceedings (Vol. 1179, No. 1, pp. 55-58). AIP.
  • Sletten, S. R. (2017). Investigating flipped learning: Student self-regulated learning, perceptions, and achievement in an introductory biology course. Journal of Science Education and Technology, 26(3), 347-358.
  • Tahiroğlu, M. (2006). İlköğretim okulları ikinci kademesinde sosyal bilgiler dersi öğretmenlerinin, sosyal bilgiler dersi öğretiminde karşılaştıkları güçlükler. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Selçuk Üniversitesi, Konya.
  • Tavşancıl, E. (2010). Tutumların ölçülmesi ve SPSS ile veri analizi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Turan, Z. (2015). Ters yüz sınıf yönteminin değerlendirilmesi ve akademik başarı, bilişsel yük ve motivasyona etkisinin incelenmesi. (Yayınlanmamış Doktora Tezi). Atatürk Üniversitesi, Erzurum.
  • Yavuz, M. (2016). Ortaöğretim düzeyinde ters yüz sınıf uygulamalarının akademik başarı üzerine etkisi ve öğrenci deneyimlerinin incelenmesi. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Atatürk Üniversitesi, Erzurum.
  • Yazıcı, A. İ. (2001). İlköğretim okulları birinci ve ikinci kademe sosyal bilgiler öğretiminin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Niğde Üniversitesi, Niğde.
  • Yeşiltaş, E. (2011). Sosyal Bilgiler Öğretiminde Kullanılabilecek Bilgisayar Yazılımları. R. Turan, A. M. Sünbül ve H. Akdağ, (Ed.), Sosyal bilgiler öğretiminde yeni yaklaşımlar-II içinde (203-216). Ankara: Pegem Akademi.
  • Yeşiltaş, E. (2010). Sosyal bilgiler öğretimine yönelik geliştirilen bilgisayar yazılımının akademik başarı ve tutuma etkisi. (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Yeşiltaş, E. ve Sönmez, Ö. F (2009). Sosyal Bilgiler Öğretiminde Bilgisayar Kullanımı ve Bilgisayar Tabanlı Materyal Geliştirme. R. Turan, A. M. Sünbül ve H. Akdağ, (Ed.), Sosyal bilgiler öğretiminde yeni yaklaşımlar-I içinde (387-413). Ankara: Pegem Akademi.
  • Yılmaz, K., ve Tepebaş, F. (2011). İlköğretim düzeyinde sosyal bilgiler eğitiminde karşılaşılan sorunlar: Mesleğine yeni başlayan sosyal bilgiler öğretmenlerinin görüşleri. Çankırı Karatekin Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2(1), 157-177.
  • Yükseköğretim Kurulu. (t.y.). Sosyal bilgiler öğretmenliği lisans programı. 11Mayıs2018tarihindehttp://www.yok.gov.tr/documents/10279/49665/sosyal_bilgiler.pdf/5b46fcf9-d79c-46dc-a8e5-9b944c99ec6a adresinden indirilmiştir.
There are 46 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Article
Authors

Abdullah Gökdemir 0000-0003-1709-1327

Ahmet Ali Gazel 0000-0002-7211-6032

Publication Date August 5, 2019
Submission Date April 6, 2018
Published in Issue Year 2019 Volume: 5 Issue: 2

Cite

APA Gökdemir, A., & Gazel, A. A. (2019). Ters Yüz Öğrenmenin Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Yapılandırmacılığa Yönelik Tutumlarına Etkisi. Journal of Education, Theory and Practical Research, 5(2), 239-249.