Dünya üzerinde yaşayan tüm canlıların geleceğini etkileyen küresel rekabet, ülkelerin ekonomik
güçleri üzerine kuruludur. Eğitim ise ülkelerin geleceğine yaptığı en akıllıca yatırımdır. Bu
düşünceler üzerine ortaya çıkan STEM eğitimi, öğrencilerin elde ettiği bilgi ve becerileri
disiplinlerarası bir bakış açısıyla Bloom’un taksonomisinde yer alan sentez ve değerlendirme
basamaklarına yükseltmeyi hedeflemektedir. Bu doğrultuda iki aşamalı olarak yapılandırılan bu çoklu
durum çalışmasının ilk aşamasında ülkemizde yürütülen Kayseri ili STEM eğitimi projesi eğitimdeki
tüm paydaşların görüşleri dikkate alınarak yerinde incelenmiş ve değerlendirilmiştir. İnceleme
sonucunda, bu eğitime ilişkin hazırbulunuşluğa, uygulamalara, sorun ve önerilere yönelik bulgulara
ulaşılmıştır. Teknolojinin STEM eğitimi disiplinlerinin başında geldiği göz önünde
bulundurulduğunda, dijital yerliler olarak adlandırılan bu son yeni kuşak öğrenenlerin, bu eğitimi
sadece yüz yüze okulda alması eğitimin sürdürülebilirliğini etkileyecek bir unsurdur. Bu düşünceden
yola çıkılarak çalışmanın ikinci aşaması olan uzaktan STEM eğitiminin yapılabilirliği,
sürdürülebilirliği ve yaygınlaştırılabilirliği uzman görüşleriyle araştırılmıştır. Araştırma sonucunda
uzaktan STEM eğitimi tasarımı ve uygulamalarına yönelik bulgulara ulaşılmıştır. Konunun hemen
hemen ilgili tüm paydaşlarının görüşleri ile yürütülen bu çalışma, ülkemizde uygulanmış bir STEM
eğitimi örneği ve bu eğitimin uzaktan yürütülmesine dair çok yönlü değerlendirmeler içermektedir.
Global competition, which affects the future of all living things on earth, relies on the
economic powers of countries. Education, on the other hand, is the most sensible investment that
countries can make for their future. Having emerged from these considerations, STEM education aims
to raise the knowledge and skills acquired by students to the synthesis and evaluation stages in
Bloom’s taxonomy with an interdisciplinary perspective. The first aim of this two-stage multiple case
study was to explore STEM education project in Kayseri, Turkey, and evaluate on site by determining
the opinions of all the stakeholders. The results from the first stage were related to readiness,
practices, problems, and suggestions regarding STEM education. Considering the pivotal role of
technology among other STEM education disciplines, the fact that this new generation of learners,
also called digital natives, take this education only face-to-face in schools is an element that will
affect its sustainability. Based on this premise, the second aim of this study was to explore the
feasibility, sustainability, and extensibility of distance STEM education based on distance education’s
expert opinions. The results from the second stage had implications for the design and implementation
of STEM education. Conducted based on the opinions of almost all relevant stakeholders, this study
includes an example of STEM education practice implemented in Turkey and multidimensional
evaluations of delivery of STEM education via distance education.
Primary Language | English |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | October 31, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 7 Issue: 4 |