Bu araştırmanın amacı, Milli Eğitim Bakanlığı İl Maarif Müfettişlerinin hem kendi birimleri
içinde hem de diğer birimlerdeki bireysel ve örgütsel faaliyetlerinde hissettikleri yalnızlık
duygusunun nedenlerini ve başa çıkma yollarını belirlemektir. Araştırmada nitel araştırma
yöntemlerinden fenomenoloji deseni kullanılmıştır. Veri toplama sürecinde Antalya İl Milli Eğitim
Müdürlüğü teftiş birimi ve yönetim kademelerinde (başkan-başkan yardımcıları) görev yapan on iki
maarif müfettişi ile yarı yapılandırılmış görüşme formu yoluyla görüşme yapılmış ve veriler içerik
analizi yöntemi ile incelenmiştir. Araştırma sonuçlarına göre il maarif müfettişleri yalnızlığı genel
olarak kişinin sosyal ilişkilerinde tek başına kalmışlığı olarak tanımlamakta, birim içi yalnızlık
nedenlerini ise teftişin doğası, kurumsal ve kişisel değerler ile iş koşullarına bağlamaktadırlar.
Ayrıca, müfettişlerin birimler arası ilişkilerde denetim ve rehberlik yönetmeliğinde yapılan
değişiklikler nedeniyle kendilerini yalnız hissettikleri, sosyal hayatta ise yaptıkları işin etkisini
hissetmeleri nedeniyle bu duyguyu deneyimledikleri söylenebilir. Çeşitli hobiler edinmek ve
arkadaşlarıyla işbirliği yapmak, onların yalnızlıkla baş etme yolları arasında bulunmaktadır. İş
yerinde yalnızlığın örgüte etkisi de göz önüne alınarak müfettişlere kendi birimleri ve diğer
birimlerle iletişimlerini arttıracak şekilde bir fiziki çalışma ortamı hazırlanmalı, grupla teftiş
uygulamasına devam edilmelidir.
Örgütsel yalnızlık sosyal hayatta yalnızlık yalnızlıkla baş etme yolları il maarif müfettişleri
The aim of this study was to determine both the reasons for loneliness of supervisors,
which they feel in their individual and organizational activities in their own sub-systems and other
sub-systems, and their ways to cope with loneliness. Phenomenology design from qualitative
research methods, was used in the research. During the data collection process, twelve supervisors
working at management positions (as a chairman or vice chairman) or at supervision office of
Antalya Provincial Directorate of National Education were interviewed through semi-structured
interview form and the data were analyzed by content analysis method. According to the results of
the research, supervisors perceived loneliness as being alone in the social relations and they related
the reasons of loneliness in the institution with the nature of the work, institutional and personal
values and working conditions. In addition, it can be said that they felt lonely in their other subsystems
relations because of the changes made in the regulation on guidance and supervision, and
they experienced this feeling in their social life owing to the effect of their work. Taking up various
hobbies and collaborating with friends were among their methods to cope with loneliness. Taking
into consideration the effect of loneliness in the workplace, a physical working environment should
be prepared for the supervisors in order to increase their communication with their units and other
units, and the supervision should be continued with the group.
Organizational loneliness loneliness in social life methods to cope with loneliness supervisors
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | October 31, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 7 Issue: 4 |