With the widespread adoption of the internet and advancements in information technology and digitalization, people's consumption habits have also undergone a transformation. This change is also evident in the media and broadcasting sector. Viewing habits are shifting from traditional TV broadcasting to digital TV platforms, and the significance of digital TV platforms in the market is increasing day by day. The aim of this study is to examine the factors influencing attitudes toward the cost of digital TV platforms, the ease of use and viewing of digital TV platforms, and the intention to purchase digital TV platform subscriptions. For this purpose, a study was conducted with 397 participants residing in Tokat province. The research findings indicate that attitudes toward the cost of digital TV platforms, ease of use and viewing, and the intention to purchase digital TV platform subscriptions vary based on participants' age, education level, daily time spent on the internet, social media usage, daily time spent on social media, whether they subscribe to digital TV platforms, the type of digital TV platform they subscribe to, and whether they have subscribed to digital TV platforms in the past.
Digital TV Platform OTT TV Purchase Intention Expenses on Services Convenience of Watching
İnternetin yaygın hale gelmesi ve bilgi teknolojileri ve dijitalleşme alanında gerçekleşen gelişmelerle birlikte insanların tüketim alışkanlıkları da değişime uğramıştır. Bu değişim medya ve yayıncılık alanında da kendini göstermektedir. İnsanların izleme alışkanlıklar geleneksel TV yayıncılığından dijital TV platformlarına doğru bir kayma eğilimi göstermekte ve dijital TV platformlarının pazardaki önemi her geçen gün daha fazla artmaktadır. Bu çalışmanın amacı dijital TV platformlarının maliyetine yönelik tutum, dijital TV platformlarını kullanma ve izleme kolaylığı ve dijital TV platformlarını satın alma niyeti üzerinde etkili olan faktörleri incelemektir. Bu amaçla Tokat ilinde ikamet eden 397 katılımcı üzerinde bir araştırma gerçekleştirilmiştir. Araştırma sonucunda dijital TV platformlarının maliyetine yönelik tutum, dijital TV platformlarını kullanma ve izleme kolaylığı ve dijital TV platformu satın alma niyetinin katılımcıların yaşlarına, eğitim durumlarına, internette harcadıkları günlük süre, sosyal medya kullanım durumları, sosyal medyada harcadıkları günlük süre, dijital TV platformlarına abone olup olmadıklarına, abone oldukları dijital TV platformunun türüne ve geçmişte dijital TV platformlarına abone olup olmadıklarına göre farklılaştığı tespit edilmiştir.
Dijital TV Platformu OTT TV Satın Alma Niyeti Hizmetlere İlişkin Maliyet İzleme Kolaylığı
Araştırma Tokat Gaziosmanpaşa Üniversitesi Sosyal ve Beşeri Bilimler Araştırmaları Etik Kurulunun 23.07.2024 tarihli ve 01-33 sayılı kararıyla etik açıdan uygun bulunmuştur.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sosyoloji (Diğer) |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 12 Mart 2025 |
Gönderilme Tarihi | 6 Şubat 2025 |
Kabul Tarihi | 6 Mart 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 9 Sayı: 1 |