Gemi söküm pazarı, denizcilik pazarındaki arz fazlasını dengelemeye yardımcı olur. Bazı faktörler bu süreci hızlandırırken, bazı faktörler ise bu süreci yavaşlatır. Navlun gelirleri, bu süreci doğrudan etkileyen en önemli faktörlerden biridir. Çünkü yüksek navlunların olduğu hareketli piyasalarda eski ve köhne gemiler bile karlı bir şekilde operasyonlarını yürüterek piyasada kalmayı başarırlar. Bu doğrultuda bu çalışma, navlun gelirleri ile gemiyi söküme gönderme kararları arasındaki ilişkiyi ekonometrik olarak inceleyerek mevcut literatüre katkıda bulunmayı amaçlamaktadır. Söküme gönderilen toplam gemi tonajı ve Baltık Kuru Yük Endeksi değişkenleri seçilmiştir ve 1985 ile 2015 arasındaki yıllık veriler modelde kullanılmıştır. Veri kısıtı nedeniyle Baltık Kuru Yük Endeksi navlun gelirlerinin bir temsilcisi olarak seçilmiştir. Söküme gönderilen toplam gemi tonajı ise söküme gönderme kararlarının bir sonucu olarak ele alınmıştır. Korelasyon ve regresyon analizleri değişkenler arasındaki ekonomik ilişkiyi saptamak için kullanılmıştır. Sonuçlar navlun gelirleriyle söküme gönderme kararları arasındaki negatif ilişkiyi doğrulamaktadır.
Ship demolition market helps to balance over supply in shipping market. Some factors accelerate and some factors slow down this process. Freight revenues are one of the most important factor that directly affect this process. Because even the old and obsolete ships can survive and carry out their operations profitably in buoyant market with high freight rates. In this context, this study aims to contribute existing literature by presenting an econometric analysis of the relationship between freight revenues and ship disposal decisions. Total tonnage sent to the demolition and Baltic Dry Index (BDI) variables are chosen, and annual data between 1985 and 2015 is used in the model. BDI is selected as a representative of freight revenues due to data constraint. Total tonnage sent to the scrapping is taken as a result of the decision to send ships to disposal. Correlation and regression analysis are conducted to determine the econometric relationship between variables. The results verifies the negative relationship between freight revenues and vessel disposal decisions.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Business Administration |
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | December 29, 2017 |
Acceptance Date | January 2, 2018 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 2 Issue: 2 |