Bu araştırma yüksek din öğretimine devam eden öğrencilerin rehberlik ihtiyaçlarını konu edinmektedir. Değişen yaşam koşulları, özellikle pandemi süreci ve bu sürecin tetiklemesiyle ortaya çıkan uzaktan eğitim olgusu eğitim kurumlarında oluşan rehberlik ihtiyacını daha da belirginleştirmiştir. Nitekim öğrencilerin gerek kendi aralarında gerekse öğretim elemanlarıyla yüz yüze iletişim ve etkileşim olanakları azalmıştır. Araştırmada yüksek din öğretimi öğrencilerinin kişisel, eğitsel ve mesleki rehberlik ihtiyaçlarının düzeyi ile bu ihtiyaçların sınıflar bazında nasıl bir görünüme sahip olduğu incelenmiştir. Bu kapsamda, bir ilahiyat fakültesinden gönüllülük ve tabakalı örneklem mantığıyla seçilen 580 öğrenciye rehberlik ihtiyaçlarını belirlemeye dönük bir anket uygulanmıştır. Anket oluşturulurken üniversite düzeyinde öğrencilerin ilgi, ihtiyaç ve problemlerini ortaya koymayı amaçlayan bilimsel yayınlardan yararlanılmıştır. Verilerin analizinde betimsel istatistik alınarak öğrenci tercihlerinin seçeneklere göre dağılımı ile bunların sınıflar bazındaki değişimi yorumlanmaya çalışılmıştır. Araştırma sonucunda öğrencilerin, farklı rehberlik alanlarıyla ilgili olarak belirgin rehberlik talepleri olduğu anlaşılmıştır. Bu durum yüksek din öğretimi öğrencilerinin sınıflar bazında kişisel, eğitsel ve mesleki gelişim alanlarında giderek artan ilgi, ihtiyaç ve farkındalıkları ile ilişkilendirilmiştir.
This research is about the guidance needs of students studying in higher religious education institutions. Changing living conditions, especially the pandemic process and the distance education phenomenon triggered by this process, have further increased the need for guidance in educational institutions. In this process, students' opportunities for face-to-face communication and interaction, both among themselves and with faculty members, have decreased. In the research, the level of personal, educational, and vocational guidance needs of higher religious education institution students and the situation of these needs on a class basis were examined. 580 students were selected from a faculty of theology through volunteering and stratified sampling. A survey was conducted to determine the guidance needs of these students. The survey was prepared using scientific publications aiming to reveal the interests, needs and problems of university students. In the analysis process distribution of student preferences according to options and their changes based on classes are examined. Result showed that students had specific guidance requests in different guidance areas. This situation has been associated with the increasing interests, needs and awareness of higher religious education students in the areas of personal, educational, and professional development on a grade basis.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Behaviour-Personality Assessment in Psychology |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Early Pub Date | March 26, 2024 |
Publication Date | March 29, 2024 |
Submission Date | September 15, 2023 |
Published in Issue | Year 2024 |
ERCİYES AKADEMİ | 2021 | erciyesakademi@erciyes.edu.tr Bu eser Creative Commons Atıf-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.