According to the Eurostat 2019 report, 64% of the population aged 16-74 in Türkiye do not have the basic digital skills. In addition, Türkiye ranks 30th among 34 European countries in terms of digital skills. This result is very important as it contains strong signals that Türkiye, among the top 20 economies on a global scale (according to GDP-2019), may lose its competitiveness. This study aims to create an applicable roadmap for increasing the level of digital skills of Türkiye. For this purpose, the main question, What can be done to develop digital skills in Türkiye?, was discussed in the example of the UK-Sheffield region. As a result of the field research, in which qualitative research techniques were used, 12 topics that can be applied to develop digital skills among individuals were included. Among these, it is important to bring digital roles to the target audience, especially data analyzing, making sense of data, and creating new business models from it. At this point, the digital skills development program should be planned to include people from all walks of life, including disadvantaged groups. In addition, the importance of participation and contribution of all actors (universities, private sectors and public units) to the digital skills development process in order for the targets to be successful has been demonstrated.
2214-A Doktora Sırası Araştırma Bursiyeri (2019 yılı)
Eurostat 2019 yılı raporuna göre Türkiye’deki 16-74 yaş arası nüfusun %64’lük kesimi dijital dünyadan yararlanmak, ona katılmak ve katkıda bulunmak için gerekli temel becerilere sahip değildir. Ayrıca Türkiye bu sonuçlarla 34 Avrupa ülkesi içinde 30.sırada yer almaktadır. Gelen dijitalleşme dalgasının ekonomiler üzerindeki etkisi düşünüldüğünde, en büyük ilk 20 ekonomi arasında (GSYH-2019’a göre) yer alan Türkiye’nin gelecekte rekabet gücünü kaybedebileceğine dair önemli bir sinyal olarak okunmalıdır. Bu çalışmada “Türkiye’de dijital becerilerin geliştirilmesine dönük neler yapılabilir?” ana sorunsalı İngiltere-Sheffield bölgesinde gerçekleştirilen dijital beceri eylem planı örneğinde tartışılmıştır. Böylece Türkiye’deki dijital beceri düzeyinin yükseltilebilmesi için uygulanabilir bir yol haritası oluşturmak hedeflenmiştir. Nitel araştırma tekniklerinin kullanıldığı araştırmanın sonucunda bireyler arasında dijital becerilerin geliştirilmesinde uygulanabilecek 12 maddeye yer verilmiştir. Bunlar arasında özellikle veriyi analiz edebilme, anlamlandırma ve buradan yeni iş modelleri çıkarabilme aşamaları gibi dijital rollerin hedef kitleye kazandırılması öne çıkmaktadır. Bu noktada, dijital beceri geliştirme programının dezavantajlı gruplar dahil her kesimden insanı içine alacak şekilde planlanması gerekmektedir. Ayrıca hedeflerin başarılı olabilmesinde tüm aktörlerin (üniversite, özel sektör ve kamusal birimler) süreci sahiplenmesinin ve katkı sunmasının önemi ortaya konulmuştur.
TÜBİTAK
2214-A Doktora Sırası Araştırma Bursiyeri (2019 yılı)
Desteğinden dolayı TÜBİTAK kurumuna teşekkürlerimi bir borç bilirim.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Employment, Macroeconomics (Other) |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Project Number | 2214-A Doktora Sırası Araştırma Bursiyeri (2019 yılı) |
Publication Date | September 30, 2023 |
Submission Date | July 14, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 37 Issue: 3 |
ERCİYES AKADEMİ | 2021 | erciyesakademi@erciyes.edu.tr Bu eser Creative Commons Atıf-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.