Bireysel özelliklerden birisi olan yaratıcılık bireyin kariyer sürecinde farklı şekillerde ortaya
çıkmaktadır. İşletmecilik bağlamında yaratıcılıkların bireysel ve yönetsel yansıması hem bireyin hemde
işletmenin vizyonunun önemli bir parçasıdır. Rekabet ve yenilikçiliğin öne çıktığı girişimcilik odaklı
günümüz iş yaşamında çalışanların ya da yöneticilerin yaratıcılıklarının girişimcilik odağında
yönlendirilmesinin ne derece etkili olduğu konusu önemli bir sorun alanıdır. Nitekim yaratıcılık
özelliğinin varlığı ile kullanımı bireyin olduğu kadar yönetici ve liderlerin uygulamaları sonunda iş
yaşamına yansıtılabilmektedir. Yaratıcılığın girişimciliğin önemli bir girdisi doğal bir beklenti olsa da
girişimci bir ortamın yaratıcılığın ortaya çıkmasında önemli bir rolü olduğu düşünülmektedir. Bu
kapsamda yaratıcılık girişimcilik ilişkisini belirlemek ve bu ilişkide algılanan örgütsel desteğin rolünü
ortaya koymak bu çalışmanın temel sorunsalı olarak belirlenmiştir. Araştırma kapsamında yaratıcılık girişimcilik ve algılanan örgütsel destek ilişkilerini test etmek maksadıyla Antalya’da faaliyet gösteren yazılım sektöründe çalışanlar üzerinde (n=350) ampirik bir çalışma yapılmıştır. Araştırma sonucunda
önemli bulgulara ulaşılmıştır. YEM ile yapılan yol analizleri ile en uyumlu model belirlenmeye
çalışılmıştır. Elde edilen bulgular yaratıcılığın girişimciliği pozitif yönde etkilediğini ve algılanann
örgütsel desteğin bu ilişkide düzenleyici rolü olduğunu göstermiştir.
Creativity, which is one of the individual characteristics, emerges in different ways in the
career of the individual. In the context of business administration, the individual and managerial
reflection of creativity is an important part of the vision of both the individual and the business. In
today's business life where competition and innovation is prominent, how effective it is to direct the
creativity of employees or managers in the focus of entrepreneurship is an important problem area. As
a matter of fact, the existence and use of creativity feature can be reflected to the business life as a result
of the practices of managers and leaders as much as the individual. Although an important input of
creativity for entrepreneurship is a natural expectation, an entrepreneurial environment is thought to
play an important role in the emergence of creativity. In this context, determining the relationship
between creativity and entrepreneurship and putting forward the role of organizational support in the
relationship has been identified as the main problematic of this study. Within the scope of the research,
an empirical study (n = 350) was carried out on employees in the software sector operating in Antalya
in order to test the relations of creativity-entrepreneurship and perceived organizational support. As a
result of the research, important findings were reached. The most compatible model was tried to be
determined with the path analyzes made with SEM. Findings show that creativity positively affects
entrepreneurship and organizational support of perceived plays a moderator role in this relationship.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | December 25, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Issue: 1 - 19th International Business Congress Special Issue |
ERÜ İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 2021 | iibfdergi@erciyes.edu.tr
Bu eser Creative Commons Atıf-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.