Bu çalışmanın amacı, çeşitli medya ortamlarında yapılan sosyal pazarlama kampanyalarının tüketicileri etkileme gücünü belirlemek, bu kampanyalara yönelik olarak tüketicilerin tutum ve düşüncelerini saptamak ve demografik özellikler itibariyle düşünce farklılıklarını belirlemektir. Bu amaçlarla Konya ilinde bir bankanın 391 müşterisine anket uygulanmıştır. Araştırmadan elde
edilen başlıca bulgulara göre tüketiciler; özellikle firmaların televizyon kampanyalarında yaptıklarıyardımların ve sağlık, spor, kültür, çevre, enerji gibi konularla ilgili faaliyetlerin ve sponsorlukların etkileme gücü olduğunu düşünmektedirler. Firmaların televizyonda yapılan yardım kampanyalarına katılmalarıhakkındaki düşünceler tüketicilerin gelir düzeylerine göre anlamlıbir
farklılık göstermektedir. Tüketicilerin cinsiyet, eğitim ve gelir düzeylerine göre sosyal pazarlama kampanyalarına yönelik tutum ve düşünceleri, anlamlıfarklılıklar taşımaktadır
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 16 Mayıs 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Sayı: 39 |
ERÜ İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 2021 | iibfdergi@erciyes.edu.tr
Bu eser Creative Commons Atıf-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.