Bu araştırmanın temel amacı, otantik liderlik, girişimcilik eğilimleri ve özyeterlilik algısı arasındaki ilişkileri tespit ederek etki düzeyine göre alandaki yazınlara katkıda bulunmaktır. Yapılan literatür taraması sonucunda bu değişkenlere yönelik sınırlı sayıda çalışmaların olması, bu çalışmayı önemli kılan bir faktör olmuştur.
Araştırma kısmı iki aşamadan oluşmuştur. İlk aşamada araştırma kapsamındaki değişkenlere yönelik daha önce yapılmış çalışmalarda, değişkenler arasındaki ilişkiler incelenmiş, anket formu oluşturulmuş ve veriler toplanmıştır. Çalışmada nicel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Veriler anket yolu ile elde edilmiştir. Araştırma anketi Antalya ilinin Kemer ilçesinde faaliyet gösteren 2 dört yıldızlı ve 1 beş yıldızlı mavi yakalı otel çalışanlarına uygulanmıştır. Araştırmanın evrenini 240, örneklemini 130 çalışan kapsamaktadır. Araştırmanın örneklem büyüklüğü, örneklem büyüklüğü tablosuna esas alınarak bulunmuştur.
Elde edilen veriler bilgisayar ortamına aktarılmış ve analize uygun anket formları veri dosyasına işlenmiştir. Konuya ilişkin hipotezler geliştirilmiş ve bu hipotezlerin doğrulukları, desteklenip desteklenmediği araştırılmıştır. Hipotezleri test etmek amacı ile korelasyon, hiyerarşik regresyon analizleri uygulanmıştır. Hipotez testleri sonucu Otantik liderlik, girişimcilik eğilimleri ve özyeterlilik algısı arasındaki olumlu ilişkilerin olduğu belirlenmiştir. Otantik liderlik ve özyeterlilik algısının girişimcilik eğilimleri üzerinde kısmı aracılık etkisi tespit edilmiştir. Bu çalışma ilerde bu alanda yapılacak diğer çalışmalara ışık tutması beklenmektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Early Pub Date | April 28, 2022 |
Publication Date | April 29, 2022 |
Acceptance Date | December 12, 2021 |
Published in Issue | Year 2022 Issue: 61 |
ERÜ İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 2021 | iibfdergi@erciyes.edu.tr
Bu eser Creative Commons Atıf-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.