Bu çalışmada öğretim üyeleri ve halkla ilişkiler alanında lisansüstü eğitim alan
öğrenciler arasında kurulan ilişkinin öğrenci bakış açısıyla ele alınarak çözümlenmesi
ve bu ilişkinin iyileştirilmesi adına durum analizi yapılması amaçlanmıştır. Halkla
ilişkiler bölümünde ders veren öğretim üyeleri öğrencilerine; sektöre ve iş hayatına
ilişkin uzman reçeteler sunmak, kurulan iletişimi kolaylaştırmak, problemlere
yenilikçi çözümler geliştirmek ve nihai olarak birer iletişim teknisyeni olarak halkla
ilişkilerin tüm süreçlerine hakim birer uygulamacı olmalarına yardımcı olacak bilgi
ve becerileri sağlamakla yükümlüdür. Bu sorumluluk ise ancak öğrenci ile verimli
bir ilişki kurulmasıyla mümkün olabilmektedir. Bu bağlamda ülkemizde halkla
ilişkiler alanında eğitim alan lisansüstü öğrencilerin ders aldıkları öğretim üyeleriyle
kurdukları ilişkilerin mevcut durumu öğrencilerin görüşleri üzerinden incelenmiş ve
söz konusu ilişki sürecinin geliştirilebilmesi adına önerilerde bulunulmuştur. Nitel
araştırma yönteminin kullanıldığı çalışmada bulguların elde edilmesi amacıyla yarıyapılandırılmış
görüşmeler yapılmıştır. Görüşmeler sırasında katılımcı öğrencilere
öğretim üyeleriyle kurdukları ilişkiye daie sorular yöneltilmiştir.
In this study, it is aimed to analyse the relationship established between lecturers
and students who receive postgraduate education in public relations with student
perspective and to analyse case studies in order to improve this relationship. The
lecturers of the public relations department are obliged to provide their students
with expert prescriptions for the sector and business life, facilitate established
communication, develop innovative solutions to problems and finally provide them
with the knowledge and skills to help them become a practitioner of all processes
of public relations as a communication technician. This responsibility can only be
achieved by establishing an efficient relationship with the student. In this context,
the current situation of the relations of the postgraduate students with the lecturers
who have taken courses in public relations in our country has been examined and
suggestions have been made in order to improve the relationship process. In research
qualitative semi-structured interview method was used to collect data. During the
interviews questions asked to students about their relationship with lecturers.
Primary Language | English |
---|---|
Journal Section | Articles in Foreign Languages |
Authors | |
Publication Date | July 30, 2018 |
Submission Date | May 2, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 5 Issue: 4 |