Personal brand, not sufficiently known nowadays, is individuals’ effort to promote
themselves to target audşence through a series of marketing activities. However,
forming identity accordingly by managing how others perceive and perceive as
wanted is included. This concept in the last decade, as social media used more
actively, is managed through virtual media and these media create a convenient
environment for individuals identity creation. This research investigates how an
individual’s presentation of self averts the maangement of personal brand. In the
context, research is completed by depth interview method, between November
21&December 2, 2017 asking 21 questions and answers analyzed under 4 topics.
Answer for whether applications of social media used as part of personal branding
strategies or to fulfill the need for approval of oneself is seeked. According to the
finding, the priority of the people existing in social media is to be liked and approved.
People show their identities in a manner rhat society approves. The finding on
personal brand is that individuals have not yet embraced the concept of personal
brand. The common trait of people working on personal brand management is that
they have occupations they can present themselves as brand.
Sosyal medya kavramı insanlar arasındaki iletişimi farklı boyutlara taşımış, artık
sadece iletişim kurmanın ötesinde kitleleri etkileyen, fark edilmeyi ve bilinirliği
sağlayan bir araç olarak değerlendirilmeye başlanmıştır. Günümüzde yeterince
bilinmeyen kişisel marka kavramı bireylerin, bir dizi kişisel pazarlama faaliyetiyle
hedef kitleye kendilerini tanıtma çalışması olarak tanımlanmaktadır. Ancak kişisel
markalaşma bir başka yönden bakıldığında bireylerin, diğer kişiler tarafından nasıl
algılandığının yönetilmesi ve bu yönde doğru algının yaratılması amacıyla kimliğin
amaca uygun şekillendirilmesini içermektedir. Bu kavram son yıllarda sosyal
medyanın aktif olarak kullanılmasıyla sanal mecralar üzerinden de yönetilmekte,
sanal mecralar kişilerin kimlik yaratımına yönelik olarak elverişli bir ortam
sunmaktadır. Çalışmada, sosyal medya üzerinde bireylerin benlik sunumunun
kişisel marka yönetiminin önüne nasıl geçtiği incelenmiştir. Bu bağlamda 21
Ekim 2017- 2 Kasım 2017 tarihleri arasında derinlemesine görüşme yöntemiyle
araştırma gerçekleştirilmiş, kişi marka kategorisine uygun 13 katılımcıya 21
soru sorulmuş, bulgular demografik özellikler, sosyal medya kullanımı, benlik
sunumu ve kişisel markalaşma olarak 4 grupta incelenmiştir. Araştırmada, sosyal
medyanın uygulamalarının kişisel markalaşma stratejilerinin bir parçası olarak mı
kullanıldığı yoksa bireysel onaylanma ihtiyacının giderilmesine yönelik bir mecra
olarak mı değerlendirildiği sorularına cevap aranmıştır. Bulgulara göre; kişilerin
sosyal medya mecralarında yer almaktaki öncelikli amaçlarının beğeni toplamak
ve onay almak olduğu gözlenmiştir. Kişiler kimliklerini toplumun onaylayacağı
şekilde ön plana çıkarmaktadır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Thesis Abstracts |
Authors | |
Publication Date | January 21, 2019 |
Submission Date | July 23, 2018 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 6 Issue: 1 |