İnfografik, bilginin grafik halinde sunulması yoluyla tasarlanan bir materyaldir. Medya araçlarında, tanıtımlarda, kitaplarda ve birçok yayında infografikler kullanılmaktadır. Verilmek istenen rafine bilginin az ve öz tasarım unsuruyla sunulduğu infografiklerin bir eğitim materyali olarak kullanılması, bu çalışmanın özünü oluşturmaktadır. Grafikler ve tipografik unsurların birlikte sunulduğu infografikler uzun yıllar boyunca çeşitli alanlarda kullanılmıştır. Günümüzde de yaygın olarak medya araçlarında kullanıldığı görülmektedir. Özellikle son yıllarda yeni medya araçlarının kullanım oranının artması, infografiklerin daha yoğun şekilde bu mecralarda yer almasına neden olmuş ve bu aşamada infografik tasarımları oldukça önemli hale gelmiştir. İnfografiklerin medya alanında yükselen bir değer olan yeni medya araçlarında bu kadar yoğun şekilde kullanılması, infografiklerin başarılı görsel materyaller olduklarını göstermektedir. İnfografik, izleyicileri sıkmadan ve hatta eğlendirerek bir konu hakkında bilgiler vermektedir. Bu durumun, infografiklerin sistematik şekilde bir eğitim materyali olarak kullanılmasının olumlu sonuçlar vermesine neden olabileceği fikri ile incelemeler gerçekleştirilmiştir. Buradaki sistematik kelimesi, eğitim planlamacıların da infografik kullanımını benimseyerek eğitim kurumlarında yaygın olarak infografiklerin kullanılması anlamını taşımaktadır. İnfografiklerin eğitim materyali olarak kullanılmasının dar kapsamda sınıf öğretmeni veya okul bazında, geniş kapsamda ise bakanlık çapında kullanılabileceği üzerine bu araştırma sonucunda tespitlerde bulunulmuştur. Çalışma kapsamında ilköğretimin ilk kademesinde bulunan dersler, haftalık ders saatleri ve infografiklerin bu aşamada kullanılması hususunda araştırmalar yapılmıştır. Haftalık ders saatleri baz alınarak bu dersler kapsamında kullanılabilecek örnek infografik çalışmaları sunulmuştur. Okullarda bir eğitim materyali olarak infografiklerin kullanımı hususunda da bazı öneriler getirilmiştir.
Infographic is a material designed by presenting information as graphic. Infographics are used in media, promotions, books, and many publications. The usage of infographics, in which refined information given as desired is presented with concise design element as an education material composes the content of this study. Infographics, in which graphics and typographic elements are presented together, have been used in various fields for many years.Today, it is seen that infographics are widely used in media. Especially in recent years, the increase in the usage of new media has caused that infographics have been included in media more intensely, and infographic designs have become important at this stage. The intensely usage of infographics in media and new media as the rising value shows that infographics are successful visual materials. The infographic gives information on a topic to the audience without boring or even by amusing. The investigations have been carried out with the idea that this situation may cause the systematically usage of infographics as an education material gives positive results.The word of systematic in here refers the commonly usage of infographics in educational institutions by adopting the infographic usage of educational planners. As a result of this research, it has been made observations that the infographics as education material can be used by class teachers or shcools within their own system, and also it can be provided opportunity that these infographics can be used by all teachers after infographics are produced by the Ministry of Education across the country. Within the scope of the study, the searches have been made on the usage of courses, weekly course hours and infographics within the prime stage of elemantary school at this stage. The sample infographic studies, which can be used within the scope of these lessons based upon weekly course hours, are presented. Some recommendations have been made on the usage of infographics as an education material in the schools.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Türkçe Araştırma Makaleleri |
Authors | |
Publication Date | July 24, 2020 |
Submission Date | December 13, 2019 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 7 Issue: 2 |