COVID-19 salgın hastalığı 2020 yılında tüm dünyayı etkisi altına almıştır. Ülkelerin farklı stratejilerle mücadele ederek en az zararla atlatmayı amaçladığı bu süreç global ölçekte kamuoyunun yakın ilgisine mazhar olmuştur. Türkiye aldığı erken tedbirler ve sıkı kamu politikaları sayesinde Almanya ve Güney Kore gibi salgınla başarılı şekilde savaşan ülkelerden olmuştur. Salgının oluşturduğu tehdit ve buna bağlı risk unsurlarının iletişiminde medya şüphesiz önemli bir rol üstlenmiştir. Bunların arasında sosyal medya giderek artan kullanıcı sayısı, toplumu ve siyaseti etkileme gücü nedeniyle risk iletişimi açısından da çalışılmaya değer bir veri kaynağı sağlamaktadır. Bu nedenle mevcut çalışma BBC, Deutsche Welle ve Independent’ın Türkiye temsilciliklerinin Türkçe Twitter hesaplarından 15 Mart-10 Nisan 2020 tarihleri arasında yapılan Koronavirüs paylaşımlarını incelemektedir. İlgili hesaplardan elde edilen veri önceki risk iletişimi çalışmalarında elde edilen ve COVID-19 salgınına özgü etkenlerin yer aldığı bir kodlama tablosuna göre kodlanmış ve bulgular içerik analizi yöntemi ile tahlil edilmiştir. Salgının erken safhalarında ilgili hesaplardan yapılan paylaşımların önemli bir kısmının topluma bilgi verme işlevini taşırken dikkate değer bir bölümünün de siyasi eleştiri amacıyla yapıldığının gösterilmesi çalışmanın en önemli bulgularındandır
COVID-19 pandemic disease has affected the whole world in 2020. This process, which countries aim to overcome with the least damage by struggling with different strategies, has received the attention of public opinion on a global scale. Through early measures and its robust public policy, Turkey has been one of the most successful countries in fighting the epidemic, such as Germany and South Korea. The media undoubtedly has played an important role in communicating the threat posed by the pandemic and the associated risk factors. Among these, social media provides a data source worth studying in terms of risk communication due to its increasing number of users and its power to influence society and politics. Therefore, the present study investigates Twitter messages of the Turkish accounts of the BBC, the Deutsche Welle, and the Independent shared between March-10 April 2020. The data obtained from the relevant accounts were coded according to a coding table obtained in previous risk communication studies and containing factors specific to the COVID-19 outbreak, and the findings were analyzed by content analysis method. It is one of the most important findings of the study that while a significant part of the messages shared by the relevant accounts in the early stages of the pandemic has the function of informing the society, a remarkable part of them is for political criticism.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Communication and Media Studies |
Journal Section | Türkçe Araştırma Makaleleri |
Authors | |
Publication Date | January 29, 2021 |
Submission Date | August 31, 2020 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 8 Issue: 1 |