One of the areas where the development of media technologies is vividly observed is the tools, platforms and services consumed by the consumer for entertainment purposes. In particular, subscription-based “video on demand” (VOD) platforms are the ones that allow viewers to consume rich content via mobile technologies 24/7. Netflix is a widely used VOD platform in the world. The company uses social media as a part of its main marketing communications. In this context, Twitter is the most frequently used medium of Netflix. This study aims to uncover how Netflix Turkey uses Twitter as a marketing communication tool. Additionally, this study questions whether the company has made changes in Twitter usage strategies in this period when consumers spend more time at home due to COVID-19. In this context, a total of 228 tweets of Netflix Turkey were analyzed by conducting quantitative content analysis. According to the results, Netflix mainly used Twitter shares to promote content in both periods. However, the most used plugin by the company is the use of hashtags for both periods. Moreover, there were differences in time periods of sharing as a result of the changes in the hours spent at home due to the pandemic.
Medya teknolojilerinin gelişiminin belirgin gözlendiği alanlardan biri tüketicinin eğlence amaçlı olarak tükettiği araçlar, platformlar ve hizmetlerdir. Özellikle abonelik usulü hizmet veren “talebe yönelik” (video on demand-VOD) platformlar, izleyicilerin 7/24 mobil teknolojiler üzerinden erişiminin bulunduğu zengin içerik tüketimine olanak veren platformlardır. Netflix, dünyada yaygın olarak kullanılan bir VOD platformudur. Firma, sosyal medyayı ana pazarlama iletişiminin bir parçası olarak kullanmaktadır. Bu bağlamda Twitter, Netflix’in en sık kullandığı mecradır. Bu çalışma, Netflix Türkiye’nin Twitter’ı bir pazarlama iletişimi aracı olarak nasıl kullandığını ortaya çıkarmayı amaçlamaktadır. Aynı zamanda bu çalışma, COVID-19 sebebi ile tüketicilerin evde daha çok vakit geçirdiği ve buna bağlı olarak ekran karşısında kalma sürelerinin arttığı bu dönemde, firmanın Twitter kullanım stratejilerinde değişiklik yapıp yapmadığını sorgulamaktadır. Bu kapsamda, Netflix Türkiye’nin Twitter hesabı üzerinde yaptığı toplam 228 paylaşım üzerinde nicel içerik analizi yapılmıştır. Çalışmanın sonuçlarına göre Netflix, her iki dönemde de ağırlıklı olarak Twitter paylaşımlarını içerik tanıtımı yapmak için kullanmıştır. Bununla birlikte firmanın en çok kullandığı eklenti, her iki dönem için de hashtag kullanımıdır. Paylaşım yapılan saatlerde ise pandemi süreciyle evde geçirilen saatlerin değişmesi ile iki dönem arasında farklılıklar olduğu gözlenmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Communication and Media Studies |
Journal Section | Türkçe Araştırma Makaleleri |
Authors | |
Publication Date | July 30, 2021 |
Submission Date | March 2, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 8 Issue: 2 |