This study aims to identify the content management strategies of municipality's website and social media platforms in Turkey. In this context full sampling analysis was conducted by focusing on web sites, Facebook, Twitter, Instagram and YouTube accounts of 81 provincial and 919 district municipalities. These platforms of municipalities were registered between 10-27 March 2020 using the web harvesting method and afterwards were coded and subjected to quantitative analysis. In the research, it was found that 932 websites of one thousand municipalities are active. However, the findings show that the networking of municipal websites is not updated. Furthermore, it is determined that 944 municipalities have Facebook, 804 municipalities have Twitter, 729 municipalities have Instagram accounts, and 665 municipalities have YouTube channels. However, it has been observed that some municipalities have only signed up in a social media account but not used it effectively, most social media accounts have fewer post and followers. It can be said that there is no direct correlation between the duration of use of social media accounts, the number of shares, the number of followers and the population of the municipalities.
Türkiye’de faaliyet gösteren belediyelerin web sitesi ve sosyal medya kullanımlarını tespit etmeyi amaçlayan çalışmada tam örnekleme yapılarak 81 il ve 919 ilçe belediyesinin web siteleri, Facebook, Twitter, Instagram ve YouTube hesapları incelenmiştir. Sayısal ortamın devingen olması nedeniyle web hasatçılığı yöntemi kullanılarak 10-27 Mart 2020 tarihleri arasında belediyelerin internet siteleri ve sosyal medya hesapları kayıtlanmıştır. Kayıtlanan veriler kodlanarak nicel analize tabii tutulmuştur. Araştırmada bin belediyenin 932 tanesinin web sitesinin işler olduğu tespit edilmiştir. Web sayfalarının sosyal medya ile ilişkilendirilmesinde sorunlar olduğu gözlenmiştir. Buna göre web sitelerinde sosyal medya hesaplarına yönlendiren butonların hepsinin yönlendirme yapmadığı, bazılarının eski hesaplara ya da belediye başkanlarının kişisel hesabına yönlendirdiği, bazılarının ise kapatılan sosyal ağlara ait olduğu tespit edilmiştir. Bu durum belediyelerin web sitelerinin ağ yapılanmasının güncellenmediğini göstermektedir. Belediyelerin sosyal medya kullanım pratiklerine bakıldığında 944 belediyenin Facebook, 804 belediyenin Twitter, 729 belediyenin Instagram hesabı, 665 belediyenin ise YouTube kanalı olduğu belirlenmiştir. Ancak bazı belediyelerde sadece hesap alındığı, sosyal medya hesaplarının önemli bir kısmının paylaşım ve takipçi sayılarının az olduğu ve dolayısıyla etkin biçimde kullanılmadığı görülmüştür. En etkin sosyal medya hesaplarının çoğunlukla ilçe belediyelerine ait olduğunun tespit edildiği araştırmada sosyal medya hesaplarının kullanım süresi, paylaşım sayıları, takipçi sayıları ve belediyelerin nüfusları arasında doğrusal bir ilişki olmadığı söylenebilir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Communication and Media Studies |
Journal Section | Türkçe Araştırma Makaleleri |
Authors | |
Publication Date | July 30, 2021 |
Submission Date | March 13, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 8 Issue: 2 |