Covid-19 salgını ile yaşanan kapanmalarla birlikte, her düzeyden eğitim – öğretim kurumu geleneksel öğrenme ortamlarını çevrimiçi video konferans teknolojisi özellikleri ile ön plana çıkan dijital ortamlara aktarmak durumunda kalmıştır. Temelde birer iletişim teknolojisi olarak tasarlanmış bu ortamlar, öğrenen ve ders yürütücüsünün farklı mekanlarda bulunduğu bu süreçte canlı derslerde yoğun olarak kullanılmıştır. Bu araştırmada, Covid-19 salgını ile birlikte çevrimiçi video konferans uygulamalarının yoğun bir biçimde kullanıldığı öğrenme ortamlarında, katılımcılar tarafından yapılan kamera görüntüsü paylaşımının etkileşim açısından incelenmesi amaçlanmıştır. Karma yöntemle desenlenen bu araştırmada, araştırma modeli olarak açımlayıcı sıralı desen kullanılmıştır. Öğrenenlerin canlı derslerde kamera paylaşımlarına ilişkin durumları ile kamera paylaşımı ve etkileşim (öğrenen – öğrenen, öğrenen – öğretici) konusundaki düşüncelerine ilişkin veriler, önce nicel, ardından nitel olmak üzere iki aşamadan oluşan veri toplama süreçleri ile elde edilmiştir. Araştırma sonuçları, canlı derslerde öğrenenlerin kamera paylaşımı yapma konusunda (mahremiyet, dikkat dağınıklığı, kaygı, vb. nedenlerle) çekinceli davrandıklarını ortaya koymaktadır. Bununla birlikte, öğrenenler, özellikle ders yürütücüsü tarafından yapılan kamera paylaşımının (odaklanmaya katkı, geribildirim sağlama, değer gördüğünü hissetme, vb. nedenlerle) etkileşimi olumlu yönde etkilediği konusunda görüş bildirmişlerdir.
Alanya HEP Üniversitesi
STF-AP-20-02
Bu çalışma Alanya HEP Üniversitesi Bilimsel Araştırma Projeleri Koordinasyon Birimi tarafından STF-AP-20-02 numaralı proje kapsamında desteklenmiştir.
Along with the Covid-19 pandemic lockdowns experienced, educational institutions of every level conveyed their learning environments to digital environments mostly utilizing online video conference technology. These environments, which were basically designed as communication technologies, were used intensively in online classes in this process where the learner and the instructor were at a distance. This study aimed to examine camera sharing in online learning environments where online video conference applications were used during the Covid–19 pandemic in terms of interaction. This study used a mixed-method and explanatory sequential design model. Whether learners, the participants of this study, shared their camera during online classes and what they thought about learner-learner and learner–instructor interaction was structured through data collection processes using both quantitative and qualitative methods. The findings of the research reveal that the learners in online classes are hesitant about sharing their cameras (for reasons of privacy, distraction, concern, etc.). On the other hand, the learners expressed their opinions that especially the camera sharing made by the instructor (for reasons such as contributing to focus, providing feedback, feeling valued, etc.) increases the interaction.
Digital Communication Interaction Online Learning Mixed-method Explanatory Sequential Design
STF-AP-20-02
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Communication and Media Studies |
Journal Section | Articles in Foreign Languages |
Authors | |
Project Number | STF-AP-20-02 |
Publication Date | January 31, 2022 |
Submission Date | November 30, 2021 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 9 Issue: 1 |