Kophenag Okulu tarafından geliştirilen ‘güvenlikleştirme teorisi’ bir sorunun söylem yoluyla güvenlik sorunu olarak inşa edilmesi süreciyle ilgilenir. Bu araştırmada güvenlikleştirme teorisi ve bu teoriyi siber alana uyarlayan Hansen ve Nissenbaum’un yaklaşımından hareketle, popüler korku ve gerilim filmlerindeki siber güvenlikleştirme söylemi incelenmektedir. Bu bağlamda, farklı ülke sinemalarından internetin risklerine odaklanan 13 adet korku/gerilim filmi seçilmiştir. Bu filmlerde internet ve siber alandan kaynaklı bireysel ve toplumsal güvenlik tehditlerinin nasıl tanımlandığı, referans nesneleri, güvenlikleştirici aktörler gibi unsurların nasıl konumlandığı içerik analizi yöntemiyle incelenmiştir. Filmlerde internetin her türlü kontrol ve denetimden azade, tehlikeli ve kuralsız bir alan olarak sunulduğu, internet aracılığıyla tehdit unsurlarının kılık değiştirerek gündelik hayatın içerisine kadar sızabildiği ve kişisel mahremiyetin ihlal edildiği yolundaki argümanların öne çıktığı görülmektedir. Öte yandan gençler siber güvenlik söyleminin en temel referans nesnesi olarak sunulmakta ve siber alanın denetim altına alınması için devletin, uzmanların, bireylerin ve/veya ailenin vakit kaybetmeksizin harekete geçmesi gerektiği savunulmaktadır.
Bu araştırma İstanbul Aydın üniversitesi, İletişim Fakültesinde, ‘Dijital İletişim Araştırmaları ve Çalışmaları’ isimli 4. Sınıf Onur Dersi kapsamında, bir uygulama projesi olarak gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın verilerinin toplanması, yorumlanması ve analiz aşamaları, dersin öğretim üyesinin yönetiminde Ayşenur Karasu, Batuhan Çulhaoğlu, Gizem Karakaya, Melih Emre Nalbant, Muhammet İpek, Mücessem Çıkıkcı, Semanur Şentürk, Semih Demir, Sevgi Salman, Tamer Cingöz, Yusuf Ulvi Karademir ve Zeynep Aydın isimli öğrencilerin katkılarıyla yürütülmüştür.
‘Securitization theory’ developed by the Copenhagen School deals with the process of construction of an issue as a security problem through discourse. In this research, based on the theory of securitization and the approach of Hansen and Nissenbaum, who adapted this theory to cyberspace, cyber securitization discourses in popular horror and thriller movies are examined. In this context, 13 horror/thriller films focusing on the risks of the internet were selected from cinemas from different countries.. In these films, how the individual and social security threats originating from internet and cyberspace are defined, how the elements such as referent objects and securitizing actors positioned are examined by using method of content analysis. In those movies, it is seen that the internet is presented as a dangerous and lawless area free from any control and supervision and the arguments that threat elements can infiltrate into daily life by disguising and that personal privacy is violated through the internet become prominent. On the other hand, young people are presented as the main referent object of the cyber security discourse and it is argued that the state, experts, individuals and/or family should take action without wasting time in order to control the cyberspace.
Communication Sciences Cyber Securitization Securitization Discourse Internet Horror Movies
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Communication and Media Studies, Radio-Television |
Journal Section | Türkçe Araştırma Makaleleri |
Authors | |
Publication Date | January 31, 2022 |
Submission Date | August 17, 2021 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 9 Issue: 1 |