Sosyal medya bireylerin hayatında önemli bir yer tutmaktadır. İnsanlar birbirleriyle bağlantı kurmak, çevresinden ve dünyadan haberdar olmak, eğlenmek ve bilgilenmek için sosyal medya platformlarını sıklıkla kullanmaktadır. Toplumun tüm kesimleri arasında popüler bir uygulama olan TikTok da bu platformlardan biridir. Küresel bir platform olan TikTok’ ta kullanıcıların en büyük dilimini ise gençler oluşturmaktadır. Bu çalışmada, Z kuşağının sosyal medya ve TikTok kullanımının açığa çıkarılması amaçlanmıştır. Nicel araştırma yönteminin kullanıldığı çalışmada, genel tarama modellerinden tekli tarama modeli kullanılmıştır. Veriler, Konya'da 2006-2010 yılları arasında doğan 387 ortaöğretim öğrencisi ile yüz yüze anket yapılarak toplanmıştır. Araştırma bulguları, WhatsApp'ın katılımcılar arasında ilk tercih edilen sosyal medya platformu olduğunu göstermektedir. Ayrıca, katılımcıların yarısı TikTok kullanmaktadır ve kullanım süresi önceki çalışmalara kıyasla Z kuşağı arasında artmıştır. Katılımcıların yarısının TikTok’ ta video çekmedikleri ortaya çıkan bulgular arasındadır. TikTok videosu çeken katılımcılar ise trend videolardan esinlenerek video çekmekte ve paylaşmaktadır. Araştırmada katılımcıların TikTok videosu çekerken, sosyal medya kullanırken ve TikTok’ ta vakit geçirirken amaçlarının eğlence olduğu tespit edilmiştir. Araştırmaya katılan katılımcıların yarısı TikTok kullanırken TikTok’a güvenmedikleri de araştırmanın ortaya koyduğu sonuçlar arasındadır.
Social media has an important place in the lives of individuals. It enables people to connect with each other, to be aware of their environment and the world, to have fun and often use social media platforms to stay informed. TikTok, a popular application among all segments of society, is one of them platforms. In TikTok, a global platform, young people constitute the largest segment of users. In this study, it is aimed to reveal the use of social media and TikTok by Generation Z. In the study employing a quantitative research methodology, a single survey model, one of the general survey models, was utilized. The data were collected via a face-to-face survey of 387 secondary school students born between 2006 and 2010 in Konya. The research findings showed that WhatsApp was the preferred social media platform among the participants. In addition, half of the participants were found to use TikTok and usage among Generation Z has increased compared to previous studies. Furthermore, half of the respondents do not create videos on the platform, preferring instead to share videos inspired by current trends. The research findings indicated that the participants' primary objective was to engage in entertainment-oriented TikTok video creation, social media usage, and TikTok-related activities. It was also found that half of the respondents do not trust TikTok when using TikTok.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Social Media Studies |
Journal Section | Articles in Foreign Languages |
Authors | |
Early Pub Date | July 29, 2024 |
Publication Date | July 30, 2024 |
Submission Date | February 20, 2024 |
Acceptance Date | June 10, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 Volume: 11 Issue: 2 |