The appropriate design of tools, equipment and accessories considering human body sizes is indispensable to satisfy maximum benefit. This is
very crucial for school students who spend most of their time on the school
furniture. The purpose of the study is to examine whether three school
furniture dimensions match anthropometric measures of the students at
Industrial Engineering Department in a university. Eighteen anthropometric
measurements such as stature, weight, popliteal
height, hip breadth, shoulder height using Holtain anthropometer,
anthropometer set, tape
measure and laser meter are taken from
46 female and 35 male students at the department. The appropriate dimensions of
the classroom furniture are determined adding free space to anthropometric measures
for %5 for female and %95 for male. The results indicated that the existing
double furniture has low seat depth, shorter backrest
and shorter desk height, amphitheatre furniture has higher seat height, narrow
seat width, short underneath desk height and higher seat-desk breadth and mounted-desktop furniture has narrow seat width, shorter upper and
lower edge of backrest .
Anthropometric measure Classroom furniture University student
Kişilerin kullandıkları araç, gereç ve donanımların, insan vücut
ölçülerine uygun olarak tasarlanması maksimum düzeyde fayda sağlamak için
elzemdir. Günün önemli bir kısmını masa ve sıralarda geçiren okul öğrencileri
için bu durum büyük önem arz etmektedir. Bu çalışmada, bir üniversitenin
Endüstri Mühendisliği Bölümü’nde eğitim amaçlı kullanılan 3 tip sıranın,
öğrenim gören öğrencilerin antropometrik ölçülerine uygunluğunun tesbiti
amaçlanmıştır. Bölümde öğrenim gören 46 kadın ve 35 erkek öğrencinin, Holtain
antropometre, antropometre seti, şeritmetre ve lazermetre kullanılarak, boy,
kilo, baldır yüksekliği, kalça genişliği, omuz yüksekliği gibi 18 antropometrik
ölçü alınmıştır. Antropomerik ölçülerin %5 veya %95 kadın veya erkek
değerlerine paylar ilave edilerek, sıraların uygun ölçüleri
belirlenmiştir. Mevcut ikili
sıralarda oturak derinliği çok düşük, sırtlık yüksekliği kısa ve masa
yüksekliği düşük; amfide, oturak yüksekliği yüksek, genişliği dar, raf yüksekliği düşük ve sırtlık masa arası
mesafenin çok fazla; kolçaklı sandalyede, oturak genişliği dar, sırtlık ve bel desteğinin kısa tesbit
edilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri / Research Articles |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ağustos 2018 |
Gönderilme Tarihi | 26 Eylül 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 1 Sayı: 2 |
Dergi yılda 3 sayı (Nisan, Ağustos ve Aralık) olarak yayımlanmaktadır. Bu sayılara ek olarak Editörler Kurulu’nun kararıyla, Ulusal Ergonomi Kongresi’nde sunulan bildiriler “Özel Sayı” olarak yayımlanabilmektedir.