Research Article
BibTex RIS Cite

Farklılıkla Öğrenme Antrenmanlarının Basketbolcuların Motorik Özellikleri Üzerine Etkileri

Year 2022, Volume: 7 Issue: 1, 35 - 49, 29.06.2022
https://doi.org/10.29228/ERISS.20

Abstract

Bu çalışmanın amacı, farklılıkla öğrenme antrenmanlarının basketbolcuların motorik özellikleri üzerine etkilerinin araştırılmasıdır. Araştırmaya Tekirdağ İlinde bir önceki sezonda ilk iki sıraya girmiş basketbol spor kulüplerinin 14 yaş grubu erkek sporcuları gönüllü olarak dahil edilmiştir. Basketbolcular kontrol grubu (KG; n:12; boy uzunluğu 167,66±2,69 cm, vücut ağırlığı 59,58±2,13 kg; BKİ 21,17±0,53) ve deney grubu (DG; n:12; boy uzunluğu 169,16±2,29 cm, vücut ağırlığı 59,17±3,07 kg; BKİ 20,56±0,74) olmak üzere iki eşit gruba ayrılmıştır. Araştırma grubuna çalışmanın başında, ortasında, sonunda ve antrenmanların bitiminden 2 hafta sonra 10 ve 20 metre sprint top sürme, zig zag, t çeviklik, flamingo denge, yıldız denge testleri uygulanmıştır. İstatistiki yöntem olarak verilerin dağılımına göre grup içi testler arasındaki farkı belirleyebilmek amacı ile Tekrarlı Ölçümler Anova testi kullanılmıştır. Tekrarlı ölçümler varyans analizinden (ANOVA) elde edilen sonuçlara göre 10 metre sprint top sürme grup-zaman karşılaştırması, 20 metre sprint top sürme grup-zaman karşılaştırması, zig zag çeviklik grup, zaman ve grup-zaman karşılaştırması, t-test zaman ve grup-zaman karşılaştırması, flamingo denge zaman ve grup-zaman karşılaştırması ve yıldız denge zaman, grup-zaman karşılaştırması verilerinde anlamlı fark gözlenmiştir. Farklılıkla öğrenme antrenmanlarının 14 yaş grubu erkek basketbolcuların motorik özellikleri ve basketbol temel becerileri üzerine olumlu etkileri olduğu sonucuna varılmıştır.

References

  • Alpullu, A., & Bozkurt, S. (2018). The effects of differential learning trainings on technical development of basketball school players. European Journal of Education Studies.
  • Bozkurt, S. (2018). The Effects of Differential Learning and Traditional Learning Trainings on Technical Development of Football Players. Journal of Education and Training Studies, 6, 25-29.
  • Erdil, G. (2016). Farklılıkla öğrenme motor becerilerin öğrenimine farklı bir bakış. Marmara Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, 1(1), 39-48.
  • Gribble, P. A., & Hertel, J. (2003). Considerations for normalizing measures of the Star Excursion Balance Test. Measurement in physical education and exercise science, 7(2), 89-100.
  • Mackenzie, B. (2005). Performance evaluation tests. London: Electric World plc, 24(25), 57-158.
  • Matulaitis, K., Skarbalius, A., Abrantes, C., Gonçalves, B., & Sampaio, J. (2019). Fitness, technical, and kinanthropometrical profile of youth Lithuanian basketball players aged 7–17 years old. Frontiers in psychology, 1677.
  • Özçelik, M., & Alpullu, A. (2019). Farklılıkla Öğrenme Antrenmanlarının Basketbol Oyuncuları Üzerindeki Etkisi. Eurasian Research in Sport Science, 4(1), 34-52.
  • Özdamar, K. (2002). Paket Programlar ile İstatistik Veri Analizi II, (Multivariate Statistical Analysis), Kaan Kitabevi 4.
  • Özer, K., (1993). Antropometri Sporda Morfolojik Planlama, Kazan Matbaacılık, İstanbul.
  • Santos, S., Mateus, N., Sampaio, J., & Leite, N. (2017). Do previous sports experiences influence the effect of an enrichment programme in basketball skills?. Journal of Sports Sciences, 35(17), 1759-1767.
  • Schöllhorn, W. I. (1994). Comparison of biomechanical movement patterns by means of orthogonal reference functions. In ISBS-Conference Proceedings Archive.
  • Schöllhorn, W. I. (1999). Individualität-ein vernachlässigter Parameter.
  • Schöllhorn, W. (2000). Practical consequences of systems dynamic approach to technique and strength training. Acta Academiae Olympique Estonia, 8: 25–37.
  • Schöllhorn, W.I., Michelbrink, M., Welminski, D., & Davids, D. (2009). Increasing stochastic perturbations enhance skill acquisition and learning of complex sport movements. In D. Araujo, H. Ripoll, & M. Raab (eds.), Perspectives on Cognition and Action in Sport (pp. 59-73). Hauppauge, NY, United States: Nova Science.
  • Schöllhorn, W. I., Mayer-Kress, G., Newell, K. M., & Michelbrink, M. (2009). Time scales of adaptive behavior and motor learning in the presence of stochastic perturbations. Human movement science, 28(3), 319-333
  • Schöllhorn, W. I., Beckmann, H., & Davids, K. (2010). Exploiting system fluctuations. Differential training in physical prevention and rehabilitation programs for health and exercise. Medicina, 46(6), 365.
  • Schöllhorn, W.I., Beckmann, H., Janssen, D., & Drepper, J. (2010). Stochastic Perturbations in Athletics Field Events Enhance Skill Acquisition. Motor Learning in Practice. A constraints-led approach, London: Routledge, 69-82.
  • Schöllhorn, W.I., Hegen, P., & Davids, K. (2012). The Nonlinear Nature of Learning –A Differential Learning Approach. The Open Sport Science Journal, 5, 100-112.
  • Seminck,D.,(1990), The T-test, National Strenghtand Conditioning Association Journal, 12:36,ss.36-37.
  • Şipal, M. C. (1989). Eurofit bedensel yetenek testleri el kitabı. TC Başbakanlık GSGM Dış İlişkiler Dairesi Başkanlığı Yayını, Yayın, (78).
  • Tamer, K. (2000). Sporda fiziksel-fizyolojik performansın ölçülmesi ve değerlendirilmesi. Bağırgan Yayınevi.
  • Tassignon, B., Verschueren, J., Baeyens, J. P., Benjaminse, A., Gokeler, A., Serrien, B., & Clijsen, R. (2021). An Exploratory meta-analytic review on the empirical evidence of differential learning as an enhanced motor learning method. Frontiers in psychology, 12, 1186.
  • Trockel, M., & Schöllhorn, W. I. (2003, May). Differential training in soccer. In European workshop on movement science Mechanics and Physiology, Müster (Alemania) (pp. 22-24).
  • Yildirim, Y., & Kizilet, A. (2020). The Effects of Differential Learning Method on the Tennis Ground Stroke Accuracy and Mobility. Journal of Education and Learning, 9(6), 146-154.
Year 2022, Volume: 7 Issue: 1, 35 - 49, 29.06.2022
https://doi.org/10.29228/ERISS.20

Abstract

References

  • Alpullu, A., & Bozkurt, S. (2018). The effects of differential learning trainings on technical development of basketball school players. European Journal of Education Studies.
  • Bozkurt, S. (2018). The Effects of Differential Learning and Traditional Learning Trainings on Technical Development of Football Players. Journal of Education and Training Studies, 6, 25-29.
  • Erdil, G. (2016). Farklılıkla öğrenme motor becerilerin öğrenimine farklı bir bakış. Marmara Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, 1(1), 39-48.
  • Gribble, P. A., & Hertel, J. (2003). Considerations for normalizing measures of the Star Excursion Balance Test. Measurement in physical education and exercise science, 7(2), 89-100.
  • Mackenzie, B. (2005). Performance evaluation tests. London: Electric World plc, 24(25), 57-158.
  • Matulaitis, K., Skarbalius, A., Abrantes, C., Gonçalves, B., & Sampaio, J. (2019). Fitness, technical, and kinanthropometrical profile of youth Lithuanian basketball players aged 7–17 years old. Frontiers in psychology, 1677.
  • Özçelik, M., & Alpullu, A. (2019). Farklılıkla Öğrenme Antrenmanlarının Basketbol Oyuncuları Üzerindeki Etkisi. Eurasian Research in Sport Science, 4(1), 34-52.
  • Özdamar, K. (2002). Paket Programlar ile İstatistik Veri Analizi II, (Multivariate Statistical Analysis), Kaan Kitabevi 4.
  • Özer, K., (1993). Antropometri Sporda Morfolojik Planlama, Kazan Matbaacılık, İstanbul.
  • Santos, S., Mateus, N., Sampaio, J., & Leite, N. (2017). Do previous sports experiences influence the effect of an enrichment programme in basketball skills?. Journal of Sports Sciences, 35(17), 1759-1767.
  • Schöllhorn, W. I. (1994). Comparison of biomechanical movement patterns by means of orthogonal reference functions. In ISBS-Conference Proceedings Archive.
  • Schöllhorn, W. I. (1999). Individualität-ein vernachlässigter Parameter.
  • Schöllhorn, W. (2000). Practical consequences of systems dynamic approach to technique and strength training. Acta Academiae Olympique Estonia, 8: 25–37.
  • Schöllhorn, W.I., Michelbrink, M., Welminski, D., & Davids, D. (2009). Increasing stochastic perturbations enhance skill acquisition and learning of complex sport movements. In D. Araujo, H. Ripoll, & M. Raab (eds.), Perspectives on Cognition and Action in Sport (pp. 59-73). Hauppauge, NY, United States: Nova Science.
  • Schöllhorn, W. I., Mayer-Kress, G., Newell, K. M., & Michelbrink, M. (2009). Time scales of adaptive behavior and motor learning in the presence of stochastic perturbations. Human movement science, 28(3), 319-333
  • Schöllhorn, W. I., Beckmann, H., & Davids, K. (2010). Exploiting system fluctuations. Differential training in physical prevention and rehabilitation programs for health and exercise. Medicina, 46(6), 365.
  • Schöllhorn, W.I., Beckmann, H., Janssen, D., & Drepper, J. (2010). Stochastic Perturbations in Athletics Field Events Enhance Skill Acquisition. Motor Learning in Practice. A constraints-led approach, London: Routledge, 69-82.
  • Schöllhorn, W.I., Hegen, P., & Davids, K. (2012). The Nonlinear Nature of Learning –A Differential Learning Approach. The Open Sport Science Journal, 5, 100-112.
  • Seminck,D.,(1990), The T-test, National Strenghtand Conditioning Association Journal, 12:36,ss.36-37.
  • Şipal, M. C. (1989). Eurofit bedensel yetenek testleri el kitabı. TC Başbakanlık GSGM Dış İlişkiler Dairesi Başkanlığı Yayını, Yayın, (78).
  • Tamer, K. (2000). Sporda fiziksel-fizyolojik performansın ölçülmesi ve değerlendirilmesi. Bağırgan Yayınevi.
  • Tassignon, B., Verschueren, J., Baeyens, J. P., Benjaminse, A., Gokeler, A., Serrien, B., & Clijsen, R. (2021). An Exploratory meta-analytic review on the empirical evidence of differential learning as an enhanced motor learning method. Frontiers in psychology, 12, 1186.
  • Trockel, M., & Schöllhorn, W. I. (2003, May). Differential training in soccer. In European workshop on movement science Mechanics and Physiology, Müster (Alemania) (pp. 22-24).
  • Yildirim, Y., & Kizilet, A. (2020). The Effects of Differential Learning Method on the Tennis Ground Stroke Accuracy and Mobility. Journal of Education and Learning, 9(6), 146-154.
There are 24 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Sports Medicine
Journal Section 2022 Haziran
Authors

Serkan Aydın 0000-0003-3618-8028

Veysel Küçük 0000-0001-9260-591X

Publication Date June 29, 2022
Published in Issue Year 2022 Volume: 7 Issue: 1

Cite

APA Aydın, S., & Küçük, V. (2022). Farklılıkla Öğrenme Antrenmanlarının Basketbolcuların Motorik Özellikleri Üzerine Etkileri. Eurasian Research in Sport Science, 7(1), 35-49. https://doi.org/10.29228/ERISS.20