Giriş: Hemşirelik eğitiminin temel amacı nitelikli hemşireler yetiştirmektir. Nitelikli hemşirelik eğitiminin önemli bir boyutu da klinik uygulamalardır. Klinik uygulama eğitim programının genel hedefi bütün alanlarda olduğu gibi ruh sağlığı ve hastalıkları hemşireliğinde de öğrenciye, belirli becerilerde ustalık kazandırılmasını sağlamaktır.
Amaç: Bu araştırmanın temel amacı, Ruh Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliğinde uygulanan intörn eğitim programı öncesinde öğrencilerin programdan beklentilerini ve program sonundaki kazanımlarını ortaya çıkarmaktır.
Yöntem: Bu araştırma nitel araştırma yönteminin fenomenoloji deseni ile yürütülmüş bir çalışmadır. Çalışma grubunu oluşturmak için amaçlı örneklem yönteminin bir çeşidi olan maksimum çeşitlilik kullanılmıştır. Veriler derinlemesine görüşme tekniği ile ve yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılarak toplanmıştır. Tüm görüşmeler ses kayıt cihazıyla kayıt altına alınmış ve verilerin analizinde içerik analizi yönteminden faydalanılmıştır.
Bulgular: Çalışmanın bulgularının analizi sonucunda dört kategori belirlenmiştir. Belirlenen kategoriler: profesyonel davranışların geliştirilmesi, hastaya bakım verme becerisi, gözlem ve görüşme becerisi ve klinik sınavdır.
Sonuç: Hemşirelik öğrencilerinin intörn psikiyatri uygulamasından büyük oranda beklentilerini karşıladıkları ve bunun dışında pek çok kazanıma sahip oldukları görüşü ortaya çıkmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Nursing |
Journal Section | Araştırma Makalesi Bölümü |
Authors | |
Publication Date | June 15, 2019 |
Submission Date | January 10, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 6 Issue: 1 |