Öğrenme teorileri/kuramları, “felsefi, psikolojik, tarihi ve toplumsal temelleri olan, öğrenende hedeflenen davranış değişikliklerinin nasıl geliştiğinin, düşünce, davranış, değer ve tutumların nasıl oluştuğunun anlaşılmasını sağlayan öğrenme yaklaşımları ve öğretme-öğrenme sürecine temel oluşturan varsayımlar” olarak ifade edildiğinden, yaşam boyu öğrenmede kullanılan teoriler bireylerin yeteneklerini geliştirmeye çalışan teoriler sunmaktadır. Hemşirelik eğitiminde yaşam boyu öğrenme sürecinde öğrenenlerde bilgilerin kalıcılığının oluşması oldukça önemlidir. Öğrenenler özellikle aktif katılım gösterdikleri derslerde veya bir beceriyi öğrenirken kendileri deneyimlediği zaman akılda kalıcılığını artırmış olmaktadırlar. Bu teoriler sürdürülebilir kalkınmaya da katkı sağlamayı amaçlamaktadırlar. Hemşirelik eğitiminde öğrenme teorilerinin bilinmesi hemşirelerin karşılaştıkları her yaş grubundaki sağlıklı/hasta bireylere hitap edebilmeleri ve eğitimlerinde nelere dikkat etmeleri gerektiğini gösterir. Bu makalede, yaşam boyu öğrenme teori ve modelleri irdelenerek hemşirelik eğitiminde tartışılması amaçlanmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Nursing |
Journal Section | Derleme Bölümü |
Authors | |
Publication Date | December 27, 2022 |
Submission Date | May 13, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 9 Issue: 2 |