Bu çalışmanın amacı, Bilişsel-Davranışçı Terapiye dayalı grup rehberliği
programının, sekizinci sınıf öğrencilerinin sınav kaygısı üzerindeki etkisini
incelemektir.
Araştırmada ön test son test kontrol gruplu seçkisiz desen
kullanılmıştır. Kaygı düzeylerini ölçmek için veri toplama aracı olarak Sınav
Kaygısı Envanteri kullanılmıştır
Araştırmanın çalışma grubu toplam 24 öğrenciden oluşmaktadır.
Öğrencilerden 12’si deney grubuna, 12 si ise kontrol grubuna Sınav Kaygısı
Envanteri’nden aldıkları puanlar doğrultusunda yansız olarak atanmışlardır.
Deney grubuna Bilişsel-Davranışçı terapiye dayalı grup rehberliği programı
uygulanırken, kontrol grubu hiç bir programa katılmamıştır.
Sonuçlara göre, Bilişsel Davranışçı Terapiye dayalı grup
rehberliği programı öğrencilerin sınav kaygısı düzeylerini azaltmada etkili
olup, dahası bu etki bir ve üç aylık izleme dönemi sonunda da devam etmiştir.
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | April 17, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 19 Issue: 1 |