Türkçe
öğretim merkezinde B2 düzeyinde olan yabancı uyruklu öğrencilerin metin
oluşturma becerilerini ve metin oluşturmadaki sorunlarını tespit etmeyi
amaçlayan bu araştırma “betimleyici tarama modeli”nden oluşmaktadır. Araştırma
B2 düzeyinde olan yabancı uyruklu 21 öğrenci ile yapılmıştır. Veriler,
araştırmacı tarafından geliştirilen “Yazma
formu” ve “Metin oluşturma becerisini
dereceli puanlama anahtarı” ile toplanmıştır. Verilerin analizinde betimsel
ve T-testi istatistikleri kullanılmıştır. Araştırmanın sonucuna göre, öğrencilerin
kelime düzeyinde yazma başarıları (=8.81), cümle
düzeyinde yazma başarılarına (=6.50) ve
paragraf düzeyinde yazma başarılarına (=3.90) göre daha
yüksektir. Metin oluşturma aşamalarına göre sonuçlar incelendiğinde başarı
düzeyleri kelime düzeyinde orta (%66.6), cümle düzeyinde zayıf (%85.7) ve
paragraf düzeyinde öğrencilerin tamamı (%100) zayıf düzeydedir.
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | April 17, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 19 Issue: 1 |