Bu araştırma ile ilköğretim matematik öğretmeni adaylarının doğal
sayılarla yapılan bölme işlemi ile ilgili bilgilerini ölçmek amaçlanmıştır.
Araştırmada nicel ve nitel desenleri birlikte kullanılmıştır. Araştırmada
deneklerin bölme işlemi ilgili alan ve öğretimsel stratejileri bilgilerini
belirlemek amaçlı olarak 10 soru sorulmuş, adaylarından soruları öğrenci
düzeyinde açıklamalı olarak çözmeleri istenmiştir. Yapılan değerlendirmede
adayların alan ve öğretimsel stratejiler bilgisi yönüyle eksikliklerinin olduğu
ve adayların en sık yaptıkları
hata kendinilerince kural oluşturup bu yanlış kurala göre işlemi yapmaya
çalışmalarıdır. Devamında adaylara özel öğretim yöntemleri dersi kapsamında
bölme işlemi ve öğretimi ile ilgili telafi uygulaması yapılmıştır. Yapılan
uygulamanın ardından sontest ve 3 ay sonra da kalıcılık testi uygulanmıştır.
Araştırma sonucunda öğretmen adaylarının bölme işlemi ile ilgili alan ve
öğretimsel stratejileri bilgilerinin arttığı belirlenmiştir.Ancak öğrenilen
bilgilerin sürdürülebilir bir davranış haline dönüştürülmesinde uygulama
sonrasına göre ciddi bir düşüş olmuştur.
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | April 17, 2017 |
Acceptance Date | April 17, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 19 Issue: 1 |