Bu
çalışma, yapılandırmacı yaklaşımın 7E öğretim modeline göre düzenlenmiş öğretim
etkinliklerinin Türkçe derslerinde öğrenci başarısına ve öğrenmenin
kalıcılığına etkisini incelemeyi amaçlamaktadır. Araştırma deneysel bir desende
yürütülmüştür. Çalışmada, deney ve kontrol gruplarına Türkçe Dersi Başarı Testi
Ölçeği ön test olarak uygulanmıştır. Deney grubuna 8 hafta süreyle 7E modeline
göre düzenlenmiş öğretim etkinlikleri uygulanırken kontrol grubuna da 8 hafta
süreyle mevcut programdaki etkinlikler uygulanmıştır. Uygulama sonucunda her
iki gruba Türkçe Dersi Başarı Testi Ölçeği son test olarak tekrar uygulanmıştır.
Uygulama derslerinin bitiminden 4 hafta sonra da her iki gruba kalıcılık testi
uygulanmıştır. Elde edilen verilerle gruplar arasındaki farkın anlamlı olup
olmadığını test etmek için t- testi uygulanmıştır. Araştırma sonunda 7E öğretim
modeline uygun düzenlenmiş ders etkinliklerinin öğrencilerin başarılarına ve öğretimdeki
kalıcılığa anlamlı bir katkı sağladığı sonucuna ulaşılmıştır.
Journal Section | In This Issue |
---|---|
Authors | |
Publication Date | August 15, 2017 |
Acceptance Date | August 26, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 19 Issue: 2 |