Bu çalışma Görsel sanatlar öğretmeni
adaylarının görsel okuryazarlık düzeylerini belirlemek ve görsel okuryazarlık
düzeylerinin bazı değişkenlere göre etkilenip etkilenmediğini ortaya çıkarmak
amacıyla yapılmıştır. Çalışma grubu Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Resim-İş
Eğitimi Anabilim Dalında öğrenim gören 172 öğrenciden oluşturulmuştur. Genel
tarama modelinde yapılan araştırmanın verilerini toplamak için Kişisel bilgi
formu ve Görsel Okuryazarlık Ölçeği kullanılmıştır. Araştırma sonucunda görsel
sanatlar öğretmen adaylarının görsel okuryazarlık düzeylerinin yüksek olduğu
belirlenmiştir. Cinsiyet değişkenine göre bir farklılık saptanmazken sınıf
düzeyi değişkeninde sınıf düzeyine paralel olarak artan anlamlı farklılıklar
bulunmuştur.
Journal Section | In This Issue |
---|---|
Authors | |
Publication Date | August 15, 2017 |
Acceptance Date | August 26, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 19 Issue: 2 |