Bu araştırmanın amacı ortaokul öğrencilerinin Türkçe dersi özyeterlik
algılarının belirlenmesi; Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığına bağlı
kuruluşlarda kalan ve aileleriyle birlikte kalan öğrencilerin özyeterlik
algılarının karşılaştırılmasıdır. Araştırmada veriler Türkiye İstatistik Kurumunun
belirlediği 12 istatistikî bölge birimdeki her bölgeden birer il seçilmesiyle toplam
12 ildeki Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığına bağlı kurumlardan ve aileleri
ile birlikte kalan ortaokul öğrencilerinden elde edilmiştir. Araştırma sonunda
Türkçe dersi özyeterlik algıları açısından aileleriyle birlikte kalan
öğrencilerin kurumlarda kalanlara göre genel anlamda olumlu yönde farklılıklara
sahip olduğu belirlenmiştir. Aileleriyle birlikte kalan öğrencilerle kurumlarda
kalanlar kıyaslandığında ortaya çıkan bu anlamlı farklılıkların öğrencilerin
Türkçe derslerinde kendilerine güvenlerini, inançlarını, kaygılarını,
isteklerini ve heyecanlarını yansıtması açısından önemlidir.
Journal Section | In This Issue |
---|---|
Authors | |
Publication Date | August 15, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 19 Issue: 3 |