Bu çalışmanın amacı okul öncesi çocuklarının öğretmenlik
kavramına ilişkin algılarını metaforlar aracılığıyla incelemektir. Bu
araştırmada, 3-6 yaş okul öncesi çocuklarının öğretmenlik kavramına yönelik
metaforik düşünme durumlarını belirlemek için nitel araştırma desenlerinden
olgu bilim kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2014-2015 eğitim
öğretim yılında Ağrı ili merkez ilçede eğitim gören 3-6 yaş grubundaki 199
çocuk oluşturmaktadır. Elde edilen bulgulara göre çocuklar öğretmen kavramına
ilişkin 41 metafor üretmişlerdir. Çocukların öğretmenlik kavramına en çok
yüklemiş oldukları metaforlar tavşan (29), aslan (20), kedi (12), köpek (9),
koyun (9), kelebek (8) olduğu görülmektedir. Çocukların ürettikleri metaforlar
en çok evcil hayvan ve vahşi hayvan kategorisinde toplanmaktadır. Araştırma
sonuçlarına göre çocukların öğretmen algıları cinsiyete ve yaşa göre
değişmektedir.
Journal Section | In This Issue |
---|---|
Authors | |
Publication Date | December 17, 2017 |
Acceptance Date | November 24, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 19 Issue: 3 |