Bu araştırmanın amacı, farklı
programlardaki lisans öğrencilerinin harita okuryazarlık düzeylerini çeşitli
değişkenler açısından incelemektir. Araştırma tarama modelinde
gerçekleştirilmiştir. Araştırmada veri toplama aracı olarak Koç ve Demir (2014)
tarafından geliştirilen Developing Valid and Reliable Map Literacy Scale isimli
harita okuryazarlık ölçeği uygulanmıştır. Araştırma, 2015-2016 öğretim yılında Cumhuriyet
Üniversitesi’nde 9 farklı fakültede öğrenim gören 391 öğrenci üzerinde
gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın alt problemlerinin çözümlenmesinde; t-testi
ve tek yönlü varyans analizi (One Way ANOVA) kullanılmıştır. Araştırma
sonuçlarına göre, araştırmaya katılan lisans öğrencilerinin harita okuryazarlık
(bilgi-beceri ve yeterlik) testi toplam puanları cinsiyet, fakülte, harita
kullanma sıklık düzeyi, doğal ortamdaki çeşitli aktivitelere katılma düzeyi, günlük
yaşamda harita kullanma amacı ve coğrafya dersine ilgi düzeyi değişkenlerine
göre farklılık göstermiştir. Söz konusu farklılıklar; erkek öğrenciler, Tıp,
Diş Hekimliği Fakültesi öğrencileri, haritayı daha sık kullanan, aktivitelere
fazla katılan ve coğrafya dersine çok fazla ilgi duyan öğrenciler lehine
bulunmuştur. Araştırma sonuçlarına göre lisans öğrencilerinin harita
okuryazarlıklarının geliştirilmesi için harita ile ilgili zorunlu ve seçmeli dersler
konulması önerilmektedir.
Journal Section | In This Issue |
---|---|
Authors | |
Publication Date | December 9, 2017 |
Acceptance Date | November 24, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 19 Issue: 3 |