Araştırmada, İnönü Üniversitesi Türkçe Öğretim
Merkezi’nde ve Suriye Mülteci kampı Türkçe Öğretim Merkezi’nde B2 seviyesinde
Türkçe öğrenen öğrencilerin yazma özyeterlik algıları ile yazılı anlatım
becerileri arasındaki ilişki tespit edilmiştir. Çalışmada veri toplama aracı
olarak Güngör ve Kan (2015) tarafından geliştirilen ‘Yabancı Dil Olarak Türkçe
Öğrenen Öğrencilere Yönelik Yazma Becerisi Öz Yeterlilik Ölçeği ve Demir
(2013a: 568) tarafından oluşturulan “B2 Düzeyindeki Kullanıcılar İçin Yazılı
Anlatım (Yazma) Değerlendirme Formu” ve kişisel bilgi formu kullanılmıştır.
Gerçekleştirilen analizler neticesinde öğrencilerin “yazma özyeterlik” puan
ortalaması (78,170±12,222); “yazma becerisi” puan ortalaması (21,962±5,854)
olarak saptanmıştır. Öğrencilerin yazma özyeterlik düzeyinin yazma becerisi
düzeyini artırdığı tespit edilmiştir (ß=0,094). Öğrencilerin yazma beceri
puanları ve yazma özyeterlik düzeyleri araştırmanın değişkenleri doğrultusunda
analiz edilmiş, bulgular doğrultusunda çeşitli öneriler getirilmeye
çalışılmıştır.
Journal Section | In This Issue |
---|---|
Authors | |
Publication Date | December 7, 2017 |
Acceptance Date | November 23, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 19 Issue: 3 |