Bu araştırmanın amacı, görsel sanatlar eğitimi uygulamalarında
edebiyat ürünlerinin etkisini belirlemeye yönelik, yani ürün değerlendirmeye
yönelik geliştirilen bir dereceli puanlama anahtarının (rubrik) geçerlik ve
güvenirliğini belirlemektir. Araştırma 2015-2016 eğitim öğretim yılında
Kastamonu ilinde bulunan bir ortaokulun iki şubesinde öğrenim gören 44
öğrenciye uygulanmıştır. Araştırmada geliştirilen rubrik maddeleri, alan uzmanı
4 öğretim üyesi tarafından değerlendirilmiştir. Ölçeğin geçerlik çalışmasında
kapsam ve yapı geçerliği incelenmiştir. Analizler sonucunda, ölçme aracının tek
bir temel yapıyı ölçtüğü ve görsel sanat eserleri ürün performansının
ölçülmesine ilişkin varyansın %67,603’ünü açıkladığı tespit edilmiştir. Daha
sonra uygulanan DFA sonucunda ölçeğin genel anlamda iyi uyum değerlerine sahip
olduğu ve tek boyuta sahip bir model olarak doğrulandığı görülmüştür. Ölçeğin
güvenirliğini belirlemeye yönelik Kappa, puanlayıcılar arası korelasyon ve
Cronbach Alpha değerleri incelenmiştir. Sonuç olarak, geliştirilen rubriğin
geçerli ve güvenilir olduğu tespit edilmiştir.
Görsel Sanatlar Eğitimi Disiplinlerarası Yaklaşım Ölçme ve Değerlendirme Ölçek Geliştirme Dereceli Puanlama Anahtarı
Journal Section | In This Issue |
---|---|
Authors | |
Publication Date | December 16, 2017 |
Acceptance Date | November 23, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 19 Issue: 3 |