MEB
tarafından Fatih projesi kapsamında önce pilot sonrasında da proje kapsamındaki
tüm okulların sınıflarına etkileşimli tahta kurulmakta ve tüm öğrencilere
tablet verilmektedir. Bu çalışmada
öğretmen görüşlerine göre tabletler üzerindeki e-kitapların öğretmen ve
öğrenciler tarafından derslerde kullanımına yönelik avantaj ve
dezavantajlarını, kullanım sıklıklarını ve sunulan önerileri ortaya çıkarmak
amaçlanmaktadır. Bu doğrultuda Erzincan ve Erzurum illerinde
Fatih projesi kapsamında pilot uygulama okulu olan iki lisede görev yapan 38
öğretmenden açık uçlu anket sorularıyla görüşleri alınmıştır. Elde edilen
veriler içerik analiz yöntemi ile analiz edilmiştir. Analiz sonucuna göre 27
öğretmenin e-kitapları derslerinde zaman zaman kullandığı, 17 öğretmenin ise
hiç kullanmadığı tespit edilmiştir. E-kitap kullanan öğretmenler, e-kitapların
görsellik katarak dersleri zenginleştirdiğini ve zaman kazandırdığını fakat
ders içi kullanımının ve denetiminin zor olduğunu dile getirmişlerdir.
Öğretmenler, öğrencilerin tabletleri amacına uygun kullanmadıklarını (oyun,
sosyal ağlar, internet vb.) bundan dolayı da derse karşı ilgilerinin azaldığını
vurgulamışlardır.
Journal Section | In This Issue |
---|---|
Authors | |
Publication Date | December 7, 2017 |
Acceptance Date | November 23, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 19 Issue: 3 |