Bu çalışma ortaokul
öğrencilerinin “atom” kavramı ile ilgili sahip olduğu bilgilerini ve bu bilgileri
hangi kaynaktan öğrendiklerinin tespit edilmesi amacıyla yapılmıştır. Çalışma
2016-2017 eğitim öğretim yılında Aksaray ilinde bir ortaokulun 5., 6., 7. ve 8. sınıflarında öğrenim görmekte olan toplam 90 ortaokul
öğrencisiyle gerçekleştirilmiştir. Öğrencilerin atom kavramı ile ilgili bilgilerini
ortaya çıkarmak amacıyla hazırlanan 6 adet açık uçlu soru veri toplama aracı
olarak kullanılmıştır. Toplanan veriler içerik analizi tekniği ile analiz
edilerek yorumlanmıştır. Araştırma sonucuna göre 5. ve 6. sınıf öğrencilerinin
çoğunluğunun verdiği cevapların yanlış; 7. ve 8. sınıf öğrencilerinin çoğunluğun
ise doğru cevaplar verdiği ve atomu maddenin en küçük yapı birimi olarak ifade
ettikleri görülmüştür. Yanlış cevap veren 5., 6. ve 7. sınıf öğrencileri atom
kavramını patlayıcı maddeler ile açıklarken; 8. sınıf öğrencileri hücre kavramı
ile açıklamaya çalışmışlardır. Bu durumda 5., 6, ve 7. Sınıf öğrencilerin atom
kavramını atom bombası kavramı ile; 8. sınıf öğrencilerin ise hücre kavramını
karıştırdıkları belirlenmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | In This Issue |
Authors | |
Publication Date | April 1, 2018 |
Acceptance Date | January 12, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 20 Issue: 1 |