Bu
çalışmada, algılanan sosyal yetkinlik ve güvengenlik değişkenlerinin öğretmen
adaylarının psikolojik iyi oluş düzeylerini ne kadar yordadığı araştırılmıştır.
Araştırma ilişkisel tarama modeline dayalı olarak yürütülmüştür. Çalışmanın
araştırma grubunu 2015-2016 eğitim öğretim yılında Erzincan Üniversitesi Eğitim
Fakültesinde öğrenim görmekte olan ve basit seçkisiz örnekleme yöntemiyle
belirlenen 205’i erkek (%35,3) ve 375’i kız (%64,7) olmak üzere toplam 580
öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak Psikolojik İyi
Oluş Ölçeği, Sosyal Öz-Yeterlik Algısı Ölçeği, Voltan-Acar Kendini Belirleme
(Güvengenlik) Envanteri ve Kişisel Bilgi Formu kullanılmıştır. Elde edilen
veriler çoklu doğrusal regresyon analizi (adımsal) ile incelenmiştir. Araştırma
sonucuna göre; algılanan sosyal yetkinlik ve güvengenlik değişkenleri,
psikolojik iyi oluşu anlamlı düzeyde yordamaktadır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | In This Issue |
Authors | |
Publication Date | August 22, 2018 |
Acceptance Date | April 6, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 20 Issue: 2 |