Bu araştırmanın amacı, ortaokul 8.
sınıf öğrencilerinin İngilizce dersine yönelik öz-düzenleme stratejileri,
motivasyonel inançları ve tutumlarını belirlemektir. Bu
araştırmada, betimsel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırma, tabakalı
örnekleme yöntemi kullanılarak belirlenen ortaokullarda öğrenim gören toplam
949 öğrenciyle yürütülmüştür.
Araştırmada,
veri toplama araçları olarak “Öğrenmeye İlişkin Motivasyonel Stratejiler
Ölçeği” ve “İngilizce Dersine ait Tutum Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırma verilerinin analizinde betimsel istatistikler (ortalama,
standart sapma) ve fark istatistikleri (t testi, ANOVA, MANOVA),
kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda, ortaokul 8.sınıf öğrencilerinin İngilizce dersine yönelik öz-düzenleme
stratejilerini orta düzeyde kullandıkları, motivasyonel inançlarının
orta düzeyde olduğu ve tutumlarının ise yüksek düzeyde olduğu sonucuna
ulaşılmıştır. Kız öğrencilerin
erkek öğrencilere oranla öz-düzenleme stratejilerini daha çok kullandıkları,
İngilizce dersine yönelik motivasyonel inançlarının erkek öğrencilere göre daha
yüksek düzeyde olduğu ve İngilizce dersine yönelik daha olumlu tutum
sergiledikleri ortaya çıkmıştır. Motivasyonel
inançların ve öz-düzenleme stratejilerinin yabancı dil öğrenimindeki önemi
düşünüldüğünde, öğrencilerin öz-düzenleme ve motivasyonel inanç düzeylerinin
artırılmasına yönelik çalışmalar yapılması önerilebilir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | In This Issue |
Authors | |
Publication Date | December 21, 2018 |
Acceptance Date | November 19, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 20 Issue: 3 |