This study was aimed to determine the extent to which the scientific process skills were included in the pre-school education activity book of the Ministry of National Education. In the study; science activities in the pre-school education activity book implemented in pilot provinces were examined individually by content analysis method in terms of scientific process skills and it was determined which scientific process skills were based on the activities. The semi-structured interview form was prepared by the researchers in order to determine the opinions of the pre-school teachers about the activities in the pilot pre-school education activity book and it was applied to pre-school teachers working in independent kindergartens in Erzincan province center. This research was carried out in the survey model by taking the opinion of 51 preschool teachers working in independent kindergarten in Erzincan province center in 2017-2018 school years. The data were collected by content analysis form and semi-structured interview form. The data obtained were subjected to statistical analysis in the SPSS program and frequency and percentage values were calculated for each question.
Bu çalışma, bilimsel süreç becerilerinin pilot illerde uygulanan MEB
okul öncesi eğitim etkinlik kitabında ne kadar yer aldığını tespit etmek
amacıyla yapılmıştır. Bilimsel süreç becerileri, pilot illerde uygulanan MEB
okul öncesi eğitim etkinlik kitabı fen etkinlikleri içerik analizi ile
incelenmiş sonuçlar ortaya konulmuştur. Okul öncesi öğretmenlerin pilot illerde
uygulanan MEB okul öncesi eğitim etkinlik kitabında yer alan etkinlikler hakkındaki
görüşlerini belirlemek amacıyla yapılandırılmış görüşme formu araştırmacılar
tarafından hazırlanmış ve Erzincan İli merkez ilçede bağımsız anaokullarında
görev yapan okul öncesi öğretmenlerine uygulanmıştır. Bu araştırma, tarama
modelinde olup 2017-2018 öğretim yılında Erzincan il merkezinde bağımsız
anaokulunda görev yapan 51 okul öncesi öğretmenin görüşü alınarak
gerçekleştirilmiştir. Araştırmada veriler, yapılandırılmış görüşme yoluyla
toplanmıştır. Elde edilen verileri SPSS programında istatistik analizine tabi
tutulmuş ve her bir soru için frekans ve yüzde değerleri hesaplanmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | August 30, 2019 |
Acceptance Date | July 3, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 21 Issue: 2 |