Bu
araştırmanın amacı, okul öncesi öğretmenlerinin sınıf yönetim uygulamaları ve
stratejilerine, istenmeyen davranışların giderilmesinde eğitim programının
işlevselliğine ilişkin görüşlerini incelemektir. Araştırmada, nitel araştırma
yöntemlerinden olgubilim deseni kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu
2018-2019 eğitim öğretim yılında Amasya’da okul öncesi eğitim kurumlarında
görev yapan sekiz öğretmen oluşturmaktadır. Araştırmada yarı yapılandırılmış
görüşme formu kullanılmış olup, verilerin analizinden tümevarımsal analizden
yararlanılmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre öğretmenler
çocuklarda itme, vurma gibi zorbalık davranışların sıklıkla görüldüğünü ifade
etmiş ve bu davranışların giderilmesinde uyarı gibi geleneksel yolların tercih
edildiğini, az sayıda öğretmen çocukları farklı alanlara çekerek çeşitli
önlemleri alındıklarını ifade etmiştir. Öğretmenler istenmeyen davranışların
giderilmesinde spor ve müzik aktivitelerinin artırılması, kazanımların
farklılaştırılması, görev anlamında eklentilerin yapılması gerektiğini ve bu
konuda çeşitli eğitimlerin verilmesi gerektiğini düşünmektedir. İleriki
çalışmalarda istenmeyen davranışların önlenmesi ve etkili sınıf yönetimi
konularında hem teorik hem de uygulamaya dönük olarak öğretmen eğitimlerinin
gerçekleştirilmesi önerilebilir.
The aim of this study is to examine the opinions of preschool teachers about classroom management strategies and the functionality of preschool curriculum in eliminating disruptive behaviors. Phenomenology design, one of the qualitative research methods, was used in the study. The study group consists of eight teachers working in preschool education institutions in Amasya in 2018-2019 academic year. In the study, semi-structured interview form was used and inductive analysis was used for data analysis. According to the findings obtained from the study, teachers stated that bullying behaviors such as pushing and hitting were seen frequently and to apply traditional ways to eliminate these behaviors, few teachers stated that various measures were taken by attracting children to different areas. Teachers believe that programs are inadequate to eliminate distruptive behaviors. In future studies, it may be suggested to carry out teacher trainings on prevention of unwanted behaviors and effective classroom management both theoretical and practical.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | April 30, 2020 |
Acceptance Date | April 7, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 22 Issue: 1 |