Çalışmada etkileşimli okumanın ilkokul 4.
sınıf öğrencilerinin problem kurma becerilerinde ve matematik
motivasyonlarındaki etkisi incelenecektir. Bu amaçla ön test son test kontrol
gruplu yarı deneysel desen kullanılan araştırmaya, iki tane 4. sınıftan rastgele
seçilen bir sınıf deney grubu (20), diğer sınıf da kontrol grubu (20) olarak
dahil edilmiştir. Veri toplama aracı olarak Balantekin & Oksal, (2014)
tarafından geliştirilen “İlkokul 3. ve 4. sınıflar için matematik dersi
motivasyon ölçeği” ve araştırmacılar tarafından geliştirilen “Problem kurma
testi” kullanılmıştır. Deney ve kontrol gruplarının motivasyon ve problem kurma
başarıları veri toplama araçlarından ön test ve son test olarak toplanmış, önce
puanlarının normal dağılımları incelenmiş, verilerin normallik gösterdiği
durumlarda ilişkili örneklemler t-testi, normallik göstermediği durumlarda Wilcoxon
işaretli sıralar testi, bu testler de her iki grupta anlamlı farklılık olması
halinde bağımsız t-testi uygulanmıştır. Analizler sonucunda etkileşimli
okumanın problem kurma becerilerinde ve motivasyon ölçeğinin içsel ve dışsal
motivasyonunda etkili olmasına rağmen, motivasyonsuzluk boyutunda etkisinin
olmadığı görülmüştür.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | August 31, 2020 |
Acceptance Date | July 10, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 22 Issue: 2 |