Science and technology as an integral part of modern culture result in not only changes economic structure of the society but also changes its values. Therefore, it becomes a necessity to integrate science and technology to education. In fact, it is the most educational need to take effective and useful advantage of scientific and technological developments. This need is sensed at every level from elementary education to higher education, from art education to engineering education. Being the most advantageus among the long-distance education techniques, internet-based education is encouraged to study in most universities in our country and in the world. Through this teaching module, it is aimed that there will be an adequate communication between the students and faculty members. Through this developed internet-based teaching module communication features, the traditional teaching environment will be directly carried to the internet environment. In fact, the internet environment has more advantages over the traditional environment with the help of technology. In this study, it is given some information about the qualifications of modules which need to exist in automation. These modules were developed in the frame of teaching activities in the Department of Mechanical Engineering at School of Engineering in Ataturk University.
Bilim ve teknoloji çağdaş kültürün özgün bir niteliği olarak maddi durumu değiştirmenin ötesinde değer değişimine de neden olmaktadır. Bu nedenle, eğitime bilimsel ve teknolojik nitelik kazandırmak kaçınılmaz bir zorunluluk haline gelmiştir. Gerçekten de bugün varolan bilimsel ve teknolojik olanaklardan etkili ve verimli biçimde yararlanmak günümüzün en önemli eğitim ihtiyacıdır. Bu gereksinim ilköğretimden yüksek öğretime kadar her seviyede, sanat eğitiminden mühendislik eğitimine kadar her alanda kendisini hissettirmektedir. Günümüzde internet destekli eğitimin, uzaktan eğitim yöntemleri içerisinde en avantajlı yöntem olması ülkemizde ve dünyadaki pek çok üniversiteyi bu konu üzerine çalışmaya teşvik etmiştir. Hazırlanan öğretim modülü sayesinde öğretim elemanları ve öğrenciler arasında iletişiminin yeterli düzeyde gerçekleştirilebilmesi amaçlanmıştır. Geliştirilen internet destekli öğretim modülünün iletişim özelikleri sayesinde geleneksel öğretimin sınıf ortamı birebir internet ortamına taşınmıştır. Çalışmamızda, Atatürk Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Makine Mühendisliği bölümü öğretim faaliyetleri çerçevesinde oluşturulan otomasyonda bulunması gereken modüllerin özellikleri detaylandırılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 1, 2008 |
Published in Issue | Year 2008 Volume: 10 Issue: 2 |