Bu çalışmanın amacı matematik öğretmen adaylarının Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi (TPAB) güven düzeylerini belirlemek ve güven düzeylerinin cinsiyet, sınıf düzeyi, bilgisayar sahibi olma, bilgisayar kullanma sıklığı, teknoloji kullanma düzeyi değişkenlerine göre farklılaşıp farklılaşmadığını incelemektir. Araştırma betimsel ve ilişkisel tarama modelleri ile desenlenmiştir. Araştırmanın çalışma grubu 527 ilköğretim matematik öğretmen adayından oluşmuştur (Kadın= 355, Erkek= 170 ve Kayıp veri= 2). Araştırmanın verileri “Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi Güven Ölçeği” ile toplanmıştır. Bu çalışmada, öğretmen adaylarının TPAB konusunda kendilerine “oldukça” güvendikleri belirlenmiştir. Bu çalışma aynı zamanda öğretmen adaylarının TPAB güvenlerinin cinsiyet ve sınıf düzeyi değişkenine gore değişmediğini göstermiştir. Bunun yanı sıra, öğretmen adaylarının TPAB güven düzeylerinin bilgisayar sahibi olma, bilgisayar kullanım sıklığı ve teknoloji kullanma düzeyi değişkenleri açısından anlamlı olarak değiştiği belirlenmiştir.
The aims of study were to determine prospective elementary mathematics teachers’ confidence perception regarding Technological Pedagogical Content Knowledge (TPACK) and to examine whether prospective teachers’ TPACK confidence differed with respect to gender, grade levels, computer related variables. This research was designed using descriptive and correlational survey model. The study group consisted of 527 prospective teachers. Data were collected through “TPACK Confidence Scale”. In the study it was found prospective teachers felt quite confident. This study showed that the prospective mathematics teachers’ TPACK confidence didn’t differ with regard to gender and grade levels and prospective teachers' confidence levels differed significantly between computer ownership, computer usage frequency and level of use of technology
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | July 23, 2015 |
Published in Issue | Year 2015 Volume: 17 Issue: 1 |