Bu çalışmanın amacı; fen bilimleri dersinin teknoloji destekli olarak yürütülmesinin ve gerçekleştirilen Web 2.0 uygulamalarının ortaokul 6. sınıf öğrencilerinin fene ve teknolojiye yönelik tutumlarına etkisini ortaya koymaktır. Gerçekleştirilen çalışmada nicel araştırma yöntemlerinden ön test-son test kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılmıştır. Çalışma grubunu, Kars ilinin Merkez ilçesinde yer alan bir yatılı bölge ortaokulunun 6. sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Çalışma grubu oluşturulurken uygun örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Toplam 48 (24 deney, 24 kontrol) öğrencinin katıldığı çalışma, 6. sınıf fen bilimleri dersinin “Işık ve Ses” ünitesi ile “Bitki ve Hayvanlarda Üreme Büyüme ve Gelişme” üniteleri kapsamında gerçekleştirilmiştir. Uygulama, “Işık ve Ses” ünitesi için 3 hafta (12 ders saati), “Bitki ve Hayvanlarda Üreme, Büyüme ve Gelişme” ünitesi için ise 4 hafta (16 ders saati) olmak üzere toplam 7 hafta (28 ders saati) sürmüştür. Veri toplama aracı olarak, araştırmaya katılan öğrencilerin fen bilimleri dersine yönelik tutumlarını belirlemek amacı ile “Fene Yönelik Tutum Ölçeği”, teknoloji kullanımına yönelik tutumlarını belirlemek amacıyla “Teknoloji Kullanımına Yönelik Tutum Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgular neticesinde, Web 2.0 uygulamaları ile yürütülen fen öğretiminin öğrencilerin derse ve teknoloji kullanımına yönelik tutumlarını olumlu etkilediği tespit edilmiştir.
The main purpose of this study is to reveal the effect of Web 2.0 applications and technology aided science lessons on the attitudes of sixth-grade secondary school students towards technology use and science. One of the quantitative research methods, a pretest-posttest quasi experimental design was used in the study in one of the boarding schools located in the centre of Kars province. Convenience sampling method was used to determine the study group which was composed of 48 (24 for the experimental group, 24 for the control group) six-grade students. During the study, secondary school science lesson units 'Light and Sound’ which lasted for 3 weeks (12 lessons) and ‘Reproduction, Growth, Development in Animals and Plants’ which lasted for 4 weeks (16 lessons) were handled. In total, the study lasted for 7 weeks (28 lessons). In order to find out the attitudes of students towards science, ‘Science Attitude Scale’ was used and for their attitudes towards technology use in science lessons ‘Technology Attitude Scale’ was used as a data collection tool. According to the results of the study, it is found out that teaching science using Web 2.0 applications has a positive effect on students’ attitudes towards technology use and science.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | April 26, 2022 |
Acceptance Date | December 20, 2021 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 24 Issue: 1 |