Çalışmanın amacı, meslek yüksekokulu öğrencilerinin matematik kaygı düzeylerini, nedenlerini ve kaygının matematik başarılarına etkisini araştırmaktır. Bu araştırmada hem nitel hem de nicel araştırma imkânı veren karışık metodun keşfedici yaklaşımı (mixed-method explanatory approach) kullanılmıştır. Araştırma meslek yüksekokulundan 95 öğrenciyi kapsamaktadır. Veriler, Matematik Başarı Testi (MBT), Matematik Kaygı Ölçeği (MKÖ), Görüşme Protokolü (GP) şeklindeki üç faklı ölçme aracıyla toplanmıştır. Çalışmanın sonuçlarına göre, matematik kaygısı öğrenciler arasında yaygın ve bu da matematik başarısını engelleyen en önemli faktörlerden biridir. Matematik başarısına ilişkin toplam varyansın % 26’sı matematik kaygısı ile açıklanabilir. Yine öğrencilerin algılarına göre matematik kaygısının nedenlerini matematik temelinin yeterli olmaması (yetersizlik), yaşadıkları başarısızlıklar, öğretmenlerin yanlış tutum ve davranışları, çevre baskısı ve meslek lisesi olarak sınıflamak mümkündür.
Son olarak da öğrencilerin ifadelerinden matematik kaygısı, matematik alt yapısının yetersizliği ve başarısızlık durumları birbirlerini olumsuz ve döngüsel olarak etkilediği söylenebilir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | March 11, 2014 |
Published in Issue | Year 2009 Volume: 2 Issue: 2 |