Bu çalışmanın amacı; 2005 İlköğretim Matematik Öğretim Programının (2005-İMÖP) uygulanabilirliğine ilişkin öğretmen görüşlerini değerlendirmektir. Bu doğrultuda araştırmada tarama modeli kullanılmıştır. Çalışma grubu, Doğu Anadolu Bölgesi’nde orta ölçekli bir ilin merkez ve merkeze bağlı belde veya köylerinde görev yapan 32 (17 bayan ve 15 bay) matematik öğretmeninden oluşmaktadır. Veriler, Matematik Öğretim Programının Uygulanabilirlik Anketi (MÖPU), Yöntem Belirleme Ölçeği (YBÖ) ve Görüşme Protokolü (GP) ile toplanmıştır. Çalışma sonuçlarına göre, 2005-İMÖP’ün uygulanabilirliği hakkında öğretmenlerin görüşleri cinsiyet, hizmet yılı ve hizmet içi eğitimi değişkenleri açısından anlamlı olarak farklılaşmazken, okulun bulunduğu yere göre anlamlı olarak farklılaşmaktadır. 2005-İMÖP’ün uygulanması sürecinde öğretmenler, en düşük yüzde ile “Rol Yapma”, “Proje Tabanlı Öğrenme” ve “Oyun Oynama” strateji, yöntem veya tekniklerini tercih ederken, en yüksek yüzde ile “Alıştırma Çözme” ve “Düz Anlatım” yöntem veya tekniklerini tercih etmektedir. Son olarak, bu süreçte cinsiyet değişkenine göre “oyun oynama”, okulun bulunduğu yer ve hizmet yılı değişkenlerine göre “beyin fırtınası” ve hizmet içi eğitim alma değişkenine göre de “işbirliğine dayalı öğrenme” strateji, yöntem veya tekniklerinde öğretmenlerin tercihleri anlamlı olarak değişmemektedir. Diğer strateji, yöntem veya tekniklerde öğretmenlerin tercihleri anlamlı olarak değişmemektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | March 11, 2014 |
Published in Issue | Year 2011 Volume: 4 Issue: 1 |