Bu araştırmanın amacı, Yükseköğretimde, Sınıf
Öğretmenliği Ana Bilim Dalı’nda okutulan “Türkiye Coğrafyası ve Jeopolitiği”
dersinde CBS (Coğrafi Bilgi Sistemleri) destekli öğretimin öğrencilerin
akademik başarılarına etkisini incelemektir. Araştırma, 2013-2014
eğitim-öğretim yılının bahar döneminde Bayburt Üniversitesi Eğitim Fakültesi
Sınıf Öğretmenliği Ana Bilim Dalı’nda öğrenim gören 2. sınıf öğrencileriyle
yürütülmüştür. Çalışmada, sınıflardan biri deney (n=36) diğeri ise kontrol
grubu (n=36) olarak rastgele seçilmiştir. Araştırmada kontrol gruplu
öntest-sontest yarı deneysel araştırma modeli uygulanmıştır. Deney grubunda
dersler CBS kullanılarak yürütülürken, kontrol grubunda ise geleneksel
yöntemler kullanılmıştır. Veri toplama aracı olarak “Başarı Testi”
kullanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre deney ve kontrol grubu
öğrencilerinin akademik başarıları karşılaştırıldığında deney grubu lehine
istatiksel olarak anlamlı bir farklılığın ortaya çıktığı görülmüştür. Sonuç olarak CBS destekli öğretimin,
öğrencilerinin akademik başarılarını artırmada geleneksel yöntemlere göre daha
etkili olduğu söylenebilir.
The
purpose of this research is that to determine effect of GIS (Geographic
Information Systems) supported education on student academic achievement, in
“Turkey Geography and Geopolitics” in the Department of Elementary Teacher in
higher education. The research has been applied second grade student in the
Department of Elementary Teacher at Bayburt University Education Faculty in the
spring in 2013-2014 academic year. One of the classes is experimental group
(n=36) and the another is control group (n=36). These classes are selected
randomly in this study. While lessons in the experimental group are conducted
by GIS supported applications, in the control group by conventional methods. Data collection tool "Achievement Test" is used. According to the
results of the experimental and control groups in experimental group compared
to the academic success of students it was seen to favor statistically
significant differences emerged. As a result, GIS supported education students
increase their academic achievement can be said to be more effective than
traditional methods.
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | December 21, 2016 |
Submission Date | December 27, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 9 Issue: 2 |